۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
مصرف دیتا در ۶ سال گذشته ۵۰۰ برابر شد
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار:

مصرف دیتا در ۶ سال گذشته ۵۰۰ برابر شد

اخوان، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار گفت: ۹۰ میلیون سیم کارت همراه اول در دست مردم است و مصرف دیتا در ۶ سال گذشته ۵۰۰ برابر شده است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، مهدی اخوان بهابادی در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمال غرب کشور، افزود:‌ افتتاح این مرکز گامی در جهت توسعه شبکه ملی اطلاعات است.

وی گفت: ما در حرکت به سمت اقتصاد و تحول دیجیتال با مقاومت کسب و کارهای سنتی مواجهیم که باید مراقب باشیم به کسب و کارهای سنتی ‌آسیبی وارد نشود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: هم اکنون همراه اول ۹۰ میلیون سیم کارت میان مردم توزیع کرده که ۲۰ میلیون دائمی و ۷۰ میلیون اعتباری است و از این تعداد ۵۹ میلیون سیم کارت روزانه فعالیت می‌کنند.

اخوان افزود: هم اکنون ۱۰۰ درصد شهرهای کشور تحت پوشش اینترنت «تری جی» و «فور جی» هستند، ضمن اینکه اوج مصرف پهنای باند را در دوران قرنطینه داشتیم و علاوه بر شهرهای کشور، ۴۵ هزار روستا تحت پوشش اینترنت «تری جی» و ۵ هزار روستا تحت پوشش «فور جی» هستند.

وی گفت: بر اساس آمار ۲۵ میلیون گیمر (بازی کننده بازی‌های رایانه ای) در کشور داریم که بازار بزرگی برای کسب و کارهای دیجیتال محسوب می‌شود.

اخوان بهابادی افزود:‌ سال گذشته همراه اول نزدیک به ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشت که درآمد غیر عملیاتی آن ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌شود و ما از کل مبلغ عملیاتی ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان را به مجموعه دولت پرداخت کردیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: بر همین اساس همراه اول سال گذشته سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سود کرده که سه هزار میلیارد تومان را تقسیم کرده است.

اخوان بهابادی گفت:‌ این شرکت فعال است و سود آن صوری نیست و سال‌های سال در بحث شفافیت مالی رتبه اول را دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات دیگر همراه اول مراکز آر اند دی است و بودجه قابل توجهی به آن اختصاص دادیم که ماموریت اش بومی سازی است و هم اکنون خریدهای همراه اول با دقت بالایی کنترل می‌شود که اگر قابلیت بومی کردن در داخل را دارد از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: در خصوص شیوع بیماری کرونا هم توقعات زیادی از اپراتورها می‌رفت و ما همه توسعه‌ای که در سال ۹۹ پیش بینی کرده بودیم در سه چهار هفته ابتدای شیوع کرونا محقق شد.

اخوان بهابادی افزود: سرویس شاد را وزارت آموزش و پرورش در همان ایام از ما درخواست کرد برای اینکه کلاس‌های آموزشی تعطیل نشود و ما این سرویس را کاملا رایگان ارائه کردیم و روزانه نزدیک به ۹ میلیون دانش آموز در آن حضور داشتند.

وی گفت: یکی از مراکز داده که امروز افتتاح شد از حلقه‌های کلیدی زنجیره شبکه ملی اطلاعات است و ما تا پایان سال هزار و ۳۷۰ رک به مجموعه شبکه کشور اضافه می‌کنیم و مرکز داده‌ای که امروز در تبریز افتتاح شد ۲۵۰ رک منصوبه دارد که امروز ۲۵۰ رک آن روشن می‌شود و زیر بار می‌رود و در طبقه همکف پیش بینی توسعه تا صد رک دیگر را کرده ایم که بستگی به تقاضای شمال غرب و غرب کشور دارد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: این مرکز داده دو هدف دارد که یکی به خدمات اپراتور در ظرفیت شبکه داخلی کمک می‌کند و تعداد قابل توجهی از این رک‌ها به شرکت‌های خدماتی کمک می‌کنند و به کسب و کارها اجازه فعالیت می‌دهند.

اخوان بهابادی گفت: این بزرگترین مرکز داده در خارج تهران است و ما بعد از تهران چنین مرکز داده‌ای نداریم.

کد خبر: ۲۶٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha