۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
برگزاری کارگاه اولیه پروژه بهبود تولید و صادرات پسته با همکاری فائو در تهران

برگزاری کارگاه اولیه پروژه بهبود تولید و صادرات پسته با همکاری فائو در تهران

کارگاه اولیه پروژه بهبود تولید و صادرات پسته از طریق استقرار مدیریت همه‌جانبه و تلفیقی محصول در راستای اجرایی شدن سند همکاری مشترک فنی میان ایران و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برگزار شد.

به گزارش بازار، داریوش سالم‌پور مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی، امروز چهارشنبه در حاشیه نشست آغاز به کار این کارگاه به خبرنگار ما گفت: سند همکاری مشترک فنی پسته میان ایران و فائو (TCP) یکی از سندهای مهم، کاربردی و راهبردی محسوب می‌شود که طی آن با استفاده از ظرفیت‌های فنی و اعتباری این سازمان، تمام فرآیندهای تولیدی، فرآوری و نظارت‌های بهداشتی و صادراتی پسته به صورت کارآمد، به‌روز می‌شود.

سالم‌پور افزود: براساس این سند همکاری مشترک، در پروژه بهبود تولید و صادرات پسته از طریق استقرار مدیریت همه‌جانبه و تلفیقی محصول از استانداردهای بین‌المللی و ظرفیت مشاوره‌های فنی بین‌المللی و تجهیزات روز جهان استفاده می‌شود.

وی با بیان این که این سند همکاری دو ساله است، اظهار داشت: پس از دو سال، خدمات پشتیبانی فائو در حوزه این پروژه ادامه خواهد یافت و همه ذی‌نفعان بخش دولتی، تحقیقاتی، پژوهشی، تشکل‌های بخش خصوصی، انجمن پسته، سازمان غذا و دارو و سازمان حفظ نباتات کشور دخیل هستند.

سالم‌پور درباره تولید پسته در سال جاری تصریح کرد: براساس برآوردهای اولیه از استان‌ها، بیش از ۳۷۰ هزار تن تولید این محصول را خواهیم داشت.

وی گفت: در دو سال گذشته به علت سرمازدگی بهاره، کم‌محصولی در حوزه باغات پسته داشتیم، اما امسال وضع تولید بهتر شده و صادرات نیز رو به رشد است.

کد خبر: ۲۶۶٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha