۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
میزان کمبودها و مشکلاتی که از دوره رخوت و تنبلی به جا مانده بسیار زیاد است
معاون رئیس جمهور علیه دولت سابق

میزان کمبودها و مشکلاتی که از دوره رخوت و تنبلی به جا مانده بسیار زیاد است

معاون رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم تا سالگرد دوسالگی بیش از ۱۰۶ پروژه بیمارستانی را تکمیل کرد و برخی فعالیت‌های دولت در حوزه بهداشت و درمان در مقایسه با دوره مشابه افزایش ۳ برابری داشته است.

به گزارش بازار، سید محمد حسینی در برنامه زنده تلویزیونی کشیک سلامت شبکه سلامت سیما با موضوع برآیند تعاملات دولت و مجلس در حوزه نظام سلامت، درباره برجسته ترین و مهمترین دستاورد دولت در بخش سلامت گفت: دولت سیزدهم زمانی کار خود را شروع کرد که مهمترین مسئله کشور بحث سلامت در دوران کرونا بود.

وی افزود: در آن دوره بنا به دلایلی شرایط به نحوی بود که کشور هم در تولید و واردات واکسن و هم در تخت و امکانات بیمارستانی با مشکلات فراوانی مواجه بود لذا رئیس جمهور حتی قبل از اینکه بطور رسمی سکان مدیریت اجرایی کشور را در دست بگیرد موضوع واردات واکسن و حمایت از تولید واکسن در داخل کشور را مورد پیگیری قرار داد و برخلاف تبلیغاتی که به راه انداخته بودند که امکان واردات حتی یک واکسن نیز وجود ندارد، بسیار نتیجه‌بخش بود.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم یک روز بعد از رای اعتماد به وزرای کابینه، سفرهای استانی را با هدف شناسایی کمبودها و نیازهای مناطق مختلف کشور آغاز کرد و در این سفرها مهمترین مسئله برای دولت این بود که طرح ها و پروژه‌های ناتمامی که برای چندین سال به حال خود رها شده و معطل مانده بودند و به نوعی به نماد ناکارآمدی و ضعف حکومت تبدیل شده را شناسایی، تکمیل و در خدمت مردم قرار دهد.

حسینی ادامه داد: دولت سیزدهم همچنین در این راستا ده‌ها بیمارستان و مرکز درمانی در سراسر کشور که بعضاً بیش از ۳۰ سال از زمان کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی آن گذشته بود را تکمیل کرد که از آن جمله می توان به بیمارستان شهریار، بیمارستان هزار تخت خوابی حضرت ولی عصر (عج)، بیمارستان ۸۲۰ تخت خوابی غدیر و بیمارستان فردیس استان البرز اشاره کرد.

حسینی گفت: براساس آماری که وجود دارد دولت سیزدهم تا سالگرد ۲سالگی خود با عزم راسخ و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه، بیش از ۱۰۶ پروژه بیمارستانی را تکمیل، تجهیز و در اختیار مردم قرار داده است و در مقایسه با دوره مشابه گذشته از نظر امکانات و سخت افزاری و ساخت بیمارستان افزایش ۳ برابری دارد و کشور از نظر سلامت رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته است.

بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت جذب شده است

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی وضع بهداشت و درمان در شرایط مناسبی قرار نداشت به نحوی که حتی برای درمان بیماری های عمومی پزشکان پاکستانی، هندی و بنگلادشی به درمان مردم می پرداختند اظهارداشت: امروز در سایه توجهات نظام مقدس جمهوری اسلامی مراکز آموزشی و پزشکی در همه استان ها و حتی شهرهای کوچک تاسیس شده است و نه تنها از نظر پزشک متخصص و جراح در کشور کمبودی وجود ندارد بلکه به مرکز جذب گردشگر سلامت در منطقه تبدیل شده ایم و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت جذب شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: طرح دارویار، بیمه رایگان دهک های کم برخوردار، صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج، تقویت مراکز ناباروری و دسترسی عادلانه به خدمات درمانی و بهداشتی از اولویت های دولت مردمی، تحول گرا و عدالت محور آیت الله رئیسی است و دولت با جدیت و اولویت تلاش می کند تا سهم مردم از هزینه خدمات درمانی تا حد ممکن کاهش یابد و به تعبیر مقام معظم رهبری خانواده بیمار دغدغه ای جز بیمارداری نداشته باشند.

حسینی روحیه مسئولیت پذیری در بین پزشکان را قابل تحسین دانست و به حضور گروه‌های جهادی پزشکی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: انتظار می رود مسئولین استانی با این عزیزان که داوطلبانه و بدون چشم داشت بدنبال خدمت به مردم محروم هستند بیش از پیش همکاری داشته باشند ضمن اینکه دولت مصمم است شرایطی فراهم سازد تا پزشکان متخصص در همه نقاط کشور حضور داشته باشند و صرفا در تهران و برخی کلانشهرها متمرکز نباشند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در زمینه استخدام کادر درمان بویژه پرستاران عزیز که در دوران کرونا با روحیه ایثار و جانفشانی در صحنه حضور داشتند نیز با همکاری امور اداری و استخدامی اقدامات خوبی در دست اقدام است.

حسینی تصریح کرد: دولت و همه مسئولین با تمام توان و شبانه روزی مشغول کار و خدمت هستند البته میزان کمبودها و مشکلاتی که از دوره رخوت و تنبلی به جا مانده بسیار زیاد است اما اطمینان داشته باشند که دولت بی وقفه در تلاش است تا آسایش و آرامش در زندگی مردم حاکم باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان بویژه در حوزه پزشکی و سلامت را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر در گذشته توجه چندانی به این حوزه وجود نداشت و از تولید محصولات شرکت های دانش بنیان حمایت نمی شد اما امروز این تاکید وجود دارد که از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه و تجهیزات و محصولاتی که تولید می کنند با جدیت حمایت شود و در این راستا وزارتخانه های مختلف از جمله نفت، نیرو و صمت مکلف شده اند که از شرکت های دانش بنیان مرتبط با خود حمایت کنند. معتقدیم ایران سرزمین استعدادهای درخشان است و اگر جوانان مورد حمایت قرار بگیرند می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی خود از فعالیت مجلس یازدهم در دو حوزه نظارتی و قانون گذاری در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد: بعنوان کسی که از نزدیک شاهد فعالیت نمایندگان هستم گواهی می دهم که مجلس اهتمام ویژه ای به مطالبات مردم دارد و نمایندگان در قالب سوال، تذکر و گفت و گو و رایزنی با دولتمردان امور مربوط به مردم را پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نیز که غالبا پزشک و افراد دلسوز با گرایشات مختلف سیاسی هستند که با جدیت مسایل مربوط به این حوزه را پیگیری می کنند و البته نمایندگان هم معمولا به دیدگاه کمیسیون های تخصصی توجه دارند و لذا در اعتبارات و اولویت ها نظرات کمیسیون تاثیرگذار است.

حسینی افزود: دولت هم با دغدغه مندی و در حد توان و امکانات و منابع و البته با اولویت، پاسخگوی مطالبات نمایندگان است. این دولت بیشترین تعامل را با نمایندگان مجلس داشته بنحوی که در همان سال اول امکان دیدار و گفت و گوی همه مجامع نمایندگان با رئیس جمهور فراهم گردید و در ضمن سفرهای استانی نیز این فرصت برای نمایندگان وجود دارد که نظرات خود را در حوزه های انتخابیه با رئیس جمهور و اعضای دولت در میان بگذارند و رئیس جمهور تاکید دارد که نظرات نمایندگان مورد توجه قرار بگیرد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: همراهی، همدلی و هم افزایی دولت و مجلس بسیار مهم است و می‌تواند به بهبود امور کمک کند لذا هر مقدار که مجلس کارآمد باشد و افرادی در تخصص‌های مختلف در آن حضور داشته باشند و درعین حال درک درستی از مسایل کشور و معادلات منطقه ای و بین المللی داشته باشند بهتر می توانند در مسیر قانونگذاری و نظارت با همدلی و هم افزایی با دولت در مسیر پیشرفت کشور و پاسخگویی به مطالبات مردم مفید و موثر باشند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس حضور گسترده مردم در انتخابات و احساس مسئولیت همگانی برای دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: بی تردید هر مقدار پشتوانه مردمی نمایندگان بیشتر باشد در گره گشایی از مشکلات کشور کارآمدتر بوده و با اعتماد به نفس بیشتری امور مردم را پیگیری کنند و امروز فرصت های مناسبی برای تبلیغ نامزدهای انتخابات فراهم شده است و انتظار می رود نامزدهای انتخابات بطور شفاف و روشن مواضع و دیدگاه های خود را با مردم در میان بگذارند و مردم نیز با ارزیابی نکاتی که مطرح می شود، افرادی را که کارآمدتر تشخیص می دهند را برگزینند.

کد خبر: ۲۶۶٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha