۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
ظرفیت سازی ایجاد ۷۰۰ پورت مخابراتی در روستاهای سقز|ارتقاء کیفیت خدمات ارتباطی در اولویت قرار دارد
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

ظرفیت سازی ایجاد ۷۰۰ پورت مخابراتی در روستاهای سقز|ارتقاء کیفیت خدمات ارتباطی در اولویت قرار دارد

سنندج – مدیرمخابرات منطقه کردستان از ظرفیت سازی ایجاد بیش از ۷۰۰ پورت مخابراتی در ۱۰ روستای شهرستان سقز طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت گفت: با اجرای طرح توسعه و ایجاد زیرساخت های مخابراتی در روستاها، ۷۰۴ پورت ADSL و تلفن ثابت در۱۰روستای شهرستان سقز در هفته گذشته ظرفیت سازی شده است.

وی افزود: از مجموع ۷۰۴ پورت ظرفیت سازی شده در روستاهای ستعداد ۵۱۲ مورد آن مربوط به خط تلفن ثابت و ۱۹۲پورت آن مربوط به ADSL است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: پروژه توسعه پورت های اینترنت پرسرعت مخابرات در روستاهای قیلسون، شمسه، هیجانان، سرا، کیله شین و قباغلو از توابع شهرستان سقز با ظرفیت سازی ۳۲ پورت در هر روستا اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

حکمت عنوان کرد: در این روستاها ۶۰۸ پورت ADSL منصوبه وجود دارد که تعداد ۱۹۲ پورت آن در هفته گذشته ظرفیت سازی شده است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر از مجموع پورت های منصوبه تعداد ۳۶۸ پورت آن به مشتریان واگذار شده است و امکان واگذاری پورت های جدید به متقاضیان فراهم است.

وی به ظرفیت سازی ۵۱۲ خط تلفن ثابت در روستاهای باغلوجه، شیخ چوپان، خورخوره و جعفرخان از توابع شهرستان سقز اشاره کرد و افزود: در هرکدام از روستای یاد شده ۱۲۸ خط تلفن ثابت دایر شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: با اجرای پروژه تغییر و تعویض سوییچ تلفن ثابت به سیستم های جدید شاهد بهبود کیفیت و ارتقا سطح کمی خدمات سرویس تلفن ثابت در این روستاها هستیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش شکاف دیجیتالی و ارائه یکسان خدمات مخابراتی در نقاط شهری و روستایی از برنامه های دارای اولویت شرکت مخابرات ایران و همسو با آن در منطقه است، یادآورشد: تامین تجهیزات ارتباطی همگام با پیشرفت فن آوری و تکنولوژی های مخابراتی و ایجاد زیرساخت ها متناسب با موقعیت توپوگرافی و جغرافیایی در استان را در دستور کار قرار داده ایم.

کد خبر: ۲۶۶٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha