۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
کمتر از سنوات گذشته گوشت قرمز وارد کشور شده است| رکورد جوجه ریزی به ۱۴۴ میلیون قطعه در ماه رسید
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی:

کمتر از سنوات گذشته گوشت قرمز وارد کشور شده است| رکورد جوجه ریزی به ۱۴۴ میلیون قطعه در ماه رسید

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: بر اساس گزارش‌ها حدود ۷۵ هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شده که در مقایسه با سنوات گذشته کم است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد ابراهیم حسن نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، در باره کنترل بازار گوشت مرغ و گوشت قرمز، گفت: در اقدامات کوتاه مدت میزان تولید گوشت سفید را باید افزایش دهیم زیرا با اقدامات کوتاه مدت می‌توانیم در این زمینه نتیجه مطلوبی را دریافت کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، افزود: برای اولین بار در آذرماه بیش از ۱۴۴ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده و پیش بینی ما برای دی، بهمن و اسفند افزایش جوجه ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه است تا میزان تولید گوشت سفید افزایش پیدا کند و بتوانیم بخشی از نیاز مردم به پروتئین را از این طریق تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه مازاد تولید گوشت مرغ می‌تواند بر روی کاهش قیمت گوشت قرمز را کاهش دهد، افزود: در برنامه کوتاه مدت واردات گوشت قرمز که از قبل نیز برنامه ریزی شده بود در وزارت جهاد کشاورزی درحال انجام است.

حسن نژاد عنوان کرد: تمام تلاش ما این است تا بتوانیم سرمایه در گردش کافی را برای واحدهای پرواربندی داخل کشور تامین کنیم و این مسئله در دست اقدام است و اخیرا بانک مرکزی قول داده خط اعتباری در زمینه تامین سرمایه در گردش واحدهای تولید گوشت قرمز را دراختیار بگذارد تا بتوانیم از واحدهای پرواربندی حمایت کنیم و تولید داخل گوشت قرمز تداوم پیدا کند.

وی در زمینه میزان واردات گوشت قرمز، عنوان کرد: اطلاع دقیقی از میزان واردات گوشت قرمز ندارم زیرا به معاونت بازرگانی ارتباط دارد اما بر اساس گزارش‌ها حدود ۷۵ هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شده که در مقایسه با سنوات گذشته کم است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: طی ۴۰ سال اخیر به صورت متوسط سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن واردات گوشت داشته‌ایم که برای بخش صنعت و مراکز پر مصرف استفاده می‌شده تا در بازار گوشت گرم حضور پیدا نکنند و خانوار بتواند نیاز خود را از بازار گوشت گرم تامین کند.

حسن نژاد با بیان اینکه این سیاست که باید گوشت منجمد را برای بخش صنعت وارد کشور کنیم در وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود و از قبل نیز وجود داشته است و می‌تواند به تنظیم بازار کمک کند، گفت: تلاش خود را برای به ثبات رساندن بازار شب عید می‌کنیم و امیدواریم موفق شویم.

کد خبر: ۲۶۶٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha