۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
رفع تعهد ارزی و پیمان سپاری ارزی مهم ترین چالش صادرکنندگان بوشهر است
معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

رفع تعهد ارزی و پیمان سپاری ارزی مهم ترین چالش صادرکنندگان بوشهر است

بوشهر- معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: رفع تعهد ارزی و پیمان سپاری ارزی مهم ترین چالش صادرکنندگان استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی باستین ظهر سه شنبه در بازدید از واحدهای شهرک صنعتی برازجان اظهار داشت: امروز با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه و نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی از طرح های صادرات محور دشتستان بازدید کردیم.

وی افزود: مشکلات را احصا کرده و با فعالان حوزه صادرات محصولات مزیتی بویژه خرما، آبزیان و گوجه فرنگی، نشستی برگزار خواهیم کرد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: چالش ها و مشکلات حوزه صادرات و واردات را بررسی و تا حد توان نسبت به رفع مشکلات موجود اهتمام می ورزیم.

باستین از برگزاری نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: این نشست با حضور معاون وزیر خارجه برگزار می شود و فعالان اقتصادی و صادرکنندگان و واردکنندگان و بازاریان نیز چالش های این حوزه را مطرح می کنند.

باستین یادآور شد: جلسات خوبی برای بهبود وضعیت صادرکنندگان برگزار شد و زمینه رفع مشکلات صادرکنندگان محصولات کشاورزی با تدابیر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه فراهم خواهد شد.

وی از افزایش سرمایه گذاری خارجی در استان بوشهر خبر داد و گفت: ظرفیت های مهم سرمایه گذاری استان را مطرح کردیم و امیدوارم به نتایج مورد نظر برسیم.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر به مشکلات عمده صادرکنندگان استان پرداخت و افزود: رفع تعهد ارزی یا پیمان سپاری ارزی مهم ترین چالش صادرکنندگان استان بوشهر است که مقرر شد با تدابیر وزارت خارجه و وزارت جهاد کشاورزی مرتفع شود.

باستین اضافه کرد: حمایت از صادر کنندگان استان در کشورهای هدف صادرات محصولات و تولیدات بومی استان بوشهر، مورد تاکید است که وزارت خارجه در این راستا همکاری لازم را انجام می دهد.

کد خبر: ۲۶۶٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha