۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
ارز آوری ۳۷.۵ میلیون دلاری تراکتورسازی برای کشور
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران خبرداد؛

ارز آوری ۳۷.۵ میلیون دلاری تراکتورسازی برای کشور

تبریز- مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: از محل صادرات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به اقصی نقاط دنیا ۳۷.۵ میلیون دلار ارز عاید کشور شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مصطفی وحیدزاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان ارز آوری در مقایسه با همین مقطع سال قبل از رشد ۲۰ درصدی و میانگین سه سال اخیر بیش از ۳۵ درصد رشد نشان می دهد.

وی در تشریح ارز آوری مجموعه تحت مدیریتش برای کشور اضافه کرد: ۲۸.۱ میلیون دلار این میزان ارز از محل صادرات محصول اصلی تراکتور و ۹.۴ میلیون دلار نیز با صادرات سایر محصولات از جمله انواع قطعات ریخته، انواع موتور و ... نصیب کشور شده است.

وحیدزاده با اشاره به تراکتور به عنوان محصول اصلی تولیدات گروه صنعتی تراکتورسازان اظهار داشت: همانطور که اشاره شد در ۹ ماهه گذشته ۲ هزار و ۱۳۱ دستگاه تراکتور به ارزش بالغ بر ۲۸ میلیون دلار به بازارهای جهانی ارسال شده که این تعداد صادرات در مقایسه با سال قبل از منظر تعداد رشد ۲۶ درصدی و در مقایسه با میانگین سه سال قبل رشد ۶۴ درصدی را نشان می دهد.

وی آمار جالبی نیز از عواید ریالی حاصل از این صادرات ارائه و گفت: این میزان صادرات ارزشی معادل ۱۴هزار میلیارد ریال برای کشور داشته که این رقم نیز با رشد ۹۲ درصدی نسبت به ۹ ماهه قبل و ۱۷۳ درصدی درمقایسه با ۳ سال اخیر برخوردار بوده است.

این فعال حوزه صنعت کشور، بیشترین تراکتور صادراتی را به عراق، افغانستان، تاجیکستان و ترکیه اعلام و در عین حال کل کشورهای مصرف کننده انواع محصولات تولیدی تراکتورسازی اعم از تراکتور، قطعات ریخته، موتور و ... را بیش از ۲۵ کشور در تمامی قاره های اروپا، آسیا، آفریقا و حتی آمریکا از جمله روسیه، ونزوئلا، اوگاندا، ازبکستان، تاجیکستان، ارمنستان، صربستان، عمان، کویت، امارات و ... به عنوان مثال نام برد و تاکید کرد به دلیل تحریم های ظالمانه ای که علیه کشور عزیزمان اعمال شده نمی توان به نام بسیاری از کشورهای اروپای و برندهای معروفی که وابسته به تولیدات تراکتورسازی هستند اشاره کرد بطوری که صرفاً ۱۴ شرکت و برند اروپایی از قطعات ریخته گری تراکتورسازی ایران در محصولات نهایی خود استفاده می کنند.

گفتنی است گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی کشو و منطقه با ۹ شرکت اقماری در سایت تبریز، ۲ شرکت در سنندج و ارومیه و ۲ خط تولید در کشورهای ونزوئلا و تاجیکستان فعال بوده و با شش دهه فعالیت در زمینه تولید انواع تراکتور، انواع ادوات، انواع خودروهای تجاری، انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو و ... فعالیت دارد.

کد خبر: ۲۶۶٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha