۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
تامین بیش از ۸۵ درصد نیاز صنعت فولاد کشور از داخل
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام کرد

تامین بیش از ۸۵ درصد نیاز صنعت فولاد کشور از داخل

سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: بیش از ۸۵ درصد نیاز صنعت فولاد کشور از داخل تامین می‌شود.

به گزارش بازار، بهرام سبحانی در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران به توسعه بومی‌سازی تکنولوژی در صنعت آهن و فولاد اشاره کرد و افزود: جشنواره بومی‌سازی از ۶ سال پیش شروع شد و هر سال مطابق نظرسنجی‌ها سطح کیفی بومی‌سازی ارتقا پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در هر دوره از جشنواره شاهد انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های بسیاری میان فولاد سازان و سازندگان داخلی هستیم گفت: در این حوزه هم داخلی‌سازی و مهندسی معکوس و هم مهم‌تر از آن، بومی سازی تکنولوژی داریم و احیایی مستقیم بهترین مثال آن است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: هم اکنون ۸۵ درصد از تامین داخلی است و شاید دو یا سه مورد همانند کک سوزنی نیاز به واردات داشته باشد که برای رفع نیاز داخل در این حوزه نیز اقدام لازم صورت گرفته است، البته در برخی موارد از منظر اقتصادی توجیهی ندارد.

وی افزود: برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های از این دست کمک بسیاری به شفافیت و رونمایی از تحولات بومی‌سازی دارد.

گفتنی است؛ در این جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از ۸ شرکت سازنده و شرکت‌های دانش بنیان برتر زنجیره آهن و فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تقدیر شد.

پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، امروز سه‌شنبه (۱۹ دی ماه) در برج میلاد تهران آغاز شد و به مدت ۳ روز تا ۲۱ دی ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۶۶٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha