۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
آماده سازی ۷۰ درصد طرح جامع سایت گردشگری «عباس‌آباد» همدان برای جذب سرمایه گذار
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر خبر داد

آماده سازی ۷۰ درصد طرح جامع سایت گردشگری «عباس‌آباد» همدان برای جذب سرمایه گذار

همدان - مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان گفت: طرح جامع سایت گردشگری عباس‌آباد در حال تهیه است و ۷۰ درصد آن در راستای جذب ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری آماده شده است.

به گزارش بازار، مهدی مجیدی ظهر یکشنبه در کمیسیون سرمایه گذاری که در شورای شهر همدان برگزار شد با اشاره به برنامه‌های آتی شرکت سیاحتی علیصدر در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری، گفت: امسال وضعیت گردشگری با توجه به بحران ویروس کرونا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و این مجموعه گردشگری هم از وضعیت پساکرونا بی‌بهره نماند.

مهدی مجیدی از بازگشایی مجموعه غار علیصدر از خردادماه امسال خبر داد و افزود: با توجه به بحران پیش‌رو، آهنگ بازدیدکنندگان نیز کاهش یافته است از این‌رو خردادماه امسال با ۳۵ درصد کاهش بازدیدکننده غار علیصدر نسبت به ماه مشابه آن در سال گذشته مواجه بوده ایم.

وی با تأکید بر اعمال تخفیف‌های ویژه برای غار علیصدر و سایت اقامتی و گردشگری عباس‌آباد، عنوان کرد: طرح جامع سایت گردشگری عباس‌آباد در حال تهیه است و ۷۰ درصد آن در راستای جذب ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری آماده شده و اواخر تابستان امسال اجرایی خواهد شد.

مجیدی با بیان اینکه یک‌سوم سهم شرکت سیاحتی علیصدر همدان متعلق به شهرداری همدان است؛ بر هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت حوزه مدیریت‌شهری در راستای اعتلا و رشد صنعت گردشگری و تولید ثروت در این حوزه تأکید کرد.

احداث آکواریوم و زیپ‌لاین در سایت گردشگری عباس‌آباد
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از آمادگی شرکت برای احداث آکواریوم و زیپ‌لاین در سایت گردشگری عباس‌آباد خبر داد و گفت: اجرای این طرح گردشگری که مشابه آن در شهرهای اصفهان و انزلی وجود دارد، توسط مجموعه‌ای همدانی عملیاتی خواهد شد که در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز گفت: با توجه به مطالبه مردمی، فعالان گردشگری و نمایندگان مردم در پارلمان شهری همدان، انتظار می‌رود وعده ثبت جهانی علیصدر عملیاتی شود

حسین قراباغی بابیان اینکه امسال با توجه به شرایط پساکرونا انتظار می‌رود شاهد تغییر و تحولات جدی در حوزه گردشگری باشیم، گفت: شرکت سیاحتی علیصدر و سایت توریستی عباس‌آباد از ظرفیت‌های ویژه گردشگری و سرمایه‌گذاری در کشور و استان همدان است و باید از این مهم در راستای توسعه هر چه بهتر صنعت گردشگری بهره ببریم.

قراباغی با بیان اینکه هر گونه تغییر در این شهر با مقاومت همراه است، بیان کرد: طی سال‌های گذشته سایت توریستی عباس‌آباد با نگاه ویژه گردشگری مدیران وقت استان ایجاد شد که فرصت مناسبی برای تحول اساسی در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری است.

رئیس شورای شهر همدان نیز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و از سوی دیگر بحران جهانی ویروس کرونا، بسیاری از طرح‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت‌شهری به منصه ظهور نرسیده اما انتظار می‌رود روند و روش پیگیری امور گردشگری و سرمایه‌گذاری به بهترین شیوه ممکن در راستای بهبود وضعیت اقتصادی استان ادامه یابد.

کامران گردان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری، اقدام سختی است؛ افزود: صنعت گردشگری به‌عنوان اصلی‌ترین منبع توسعه پایدار تعریف شده است؛ از این‎رو باید تعامل مدیریت‌شهری و مجموعه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری به‌ویژه شرکت سیاحتی علیصدر به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، تقویت شود.

ضرورت ایجاد جاده و مسیر ایمن برای غار علیصدر
وی با اشاره به سلیقه و ذوق کاری مدیرعامل جدید شرکت سیاحتی علیصدر، اظهار کرد: ایجاد جاده و مسیر ایمن برای غار علیصدر و اقدامات جانبی آن در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در راستای جذب هرچه بیشتر توریست داخلی و خارجی و تقویت صنعت گردشگری مؤثر است..

رئیس شورای شهر همدان بر فراهم ساختن زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در شهر همدان با هدف جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران تأکید کرد.

کد خبر: ۲۶٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha