۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
۴۲ واحد تولیدی کردستان به چرخه تولید بازگشتند| واحدهای صنعتی نیازمند ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات
مدیرکل صمت کردستان:

۴۲ واحد تولیدی کردستان به چرخه تولید بازگشتند| واحدهای صنعتی نیازمند ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات

سنندج – خلیقی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به اقدامات کارگروه رفع موانع تولید، گفت: طی سال جاری ۴۲ واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید بازگشتند.

بختیار خلیقی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از بخش تولید در استان کردستان، بیان کرد: در کنار ایجاد واحدهای جدید تولیدی و صنعتی، احیا واحدهای راکد یکی از اولویت های استان کردستان بوده است.

وی به برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید و بازدید از واحدهای تولیدی راکد اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۲ واحد صنعتی راکد در استان کردستان با اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر به چرخه تولید بازگردانده شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی واحدهای جدید تولیدی و صنعتی، اظهار کرد: در سال جاری ۲۵۱ پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شده که میزان اشتغالزایی آنها بیش از چهار هزار و ۹۰۰ نفر بوده است.

وی تامین ارز را از مهمترین دغدغه واحدهای صنعتی استان کردستان عنوان کرد و گفت: ۶۰ درصد سهمیه ارزی در ۶ ماهه نخست سال جاری به واحدهای صنعتی استان تخصیص داده شده است.

خلیقی اظهار کرد: براساس نیازسنجی انجام شده، واحدهای صنعتی استان کردستان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند که سه هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در سال جاری به آنها تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه رفع ناترازی انرژی از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی است، بیان کرد: بازگشت ارز حاصل از صادرات از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی استان است که امسال از ۳۵۰ دارنده کارت بازرگانی در استان ۵۱ نفر اقدام به صادرات کرده بودند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: قرار شده است معافیت بازگشت ارز حاصل از صادرات در کشورهای عراق و افغانستان بار دیگر اعمال شود که امید می رود این خبر مهم به زودی از سوی مسئولان کشوری اعلام شود.

خلیقی با بیان اینکه تولید ملی موجب رشد اقتصادی و کاهش تورم و افزایش اعتماد ملی می شود، افزود: در حوزه صنعت رشد ۸.۵ درصد، در حوزه معدن ۱۳ درصد و بخش تجارت ۲۳ درصد در برنامه توسعه کشور درنظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری در حوزه صمت کشور میانگین تولید رشد صنعت هشت درصد بوده و در استان ۵.۵ درصد، میانگین کشوری رشد حوزه معدن دو درصد و این میزان در کردستان ۲.۵ درصد بوده است.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان در بخش های صنعت و معدن، گفت: انتظار می رود که در سایه نگاه ویژه مدیران و مسئولان استانی و ملی بتوانیم بیش از گذشته ظرفیت های این بخش را شکوفا کنیم.

کد خبر: ۲۶۶٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha