۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
متولی بخش تعاون، مردم هستند
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

متولی بخش تعاون، مردم هستند

معاون تعاون وزیر تعاون با تاکید بر اینکه تولی‌گری اصلی در بخش تعاون با مردم است، گفت: در تمام دنیا، تعاون برخواسته از خواست اجتماعی است؛ در حالی که نگاه ما به تعاون نگاه دولت‌محور وجود دارد.

به گزارش بازار، حامد ویس‌کرمی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در نشست خبری مربوط به چالش‌ها و موانع گسترش تعاونی‌ در کشور که در مرکز اندیشه‌ورزان برگزار شد، گفت: در بخش تعاون با یک حوزه اقتصادی مواجه هستیم که بخش عمده‌ای از آن اجتماعی است. زمانی که می‌خواهیم به بسترهای توسعه و چالش‌هایی که در این زمینه است بپردازیم باید به مسائل اقتصادی و اجتماعی توام با یکدیگر توجه کنیم.

وی افزود: عمده موانع پیش‌روی تعاونی‌ها را می‌توانیم در موانع فرهنگی، سیاستی و مدیریتی ببینیم. از نظر من عمده چالش‌های این حوزه فرهنگی است. تعاون یک فرهنگ است. فرهنگ همکاری و کار جمعی را توسعه ندهیم در تمام شئون با مشکل مواجه خواهیم شد.

ویس کرمی با تاکید بر اینکه توده مردم و برخی از دست‌اندرکاران در حوزه تعاون دچار عدم شناخت هستند، تصریح کرد: یکی از مسایلی که باید تاکید کنیم مساله موانع فرهنگی است. بخش دانشجویی و فعالان آن می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

وی تصریح کرد: نگاه ما در حوزه اجرایی و مردمی حوزه تعاون باید نگاه فرهنگی باشد که اکنون اینطور نیست و باید ظرفیت آن را ایجاد کنیم. رویکرد ما نیز در وزارت تعاون همین است.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: اکنون در حال برنامه‌ریزی در این حوزه هستیم و این رویکرد را ادامه خواهیم کرد. تولی‌گری اصلی در بخش تعاون با مردم است و نیاز به این نهاد اجتماعی مهم داریم.

ویس کرمی گفت: نکته بعدی موانع سیاستی و مدیریتی است. در تمام دنیا، تعاون برخواسته از خواست اجتماعی است؛ در حالی که نگاه ما به تعاون نگاه دولت‌محور وجود دارد. این نگاه هم در بخش دولتی هم در بدنه مردم وجود دارد. نقطه اتکا تعاون خود مردم هستند. باید به سمتی برویم که مردم را به عنوان فعالان بخش تعاون درنظر بگیریم. دولت در این بخش ریل گذاری انجام شده و باید آن را توسعه دهیم.

معاون وزیر تعاون تاکید کرد: هدف از تشکیل تعاونی بکارگیری سرمایه‌های مردمی است اما دولت نیز باید قدم‌هایی بردارد. محور اصلی در بخش تعاون، «مردم» هستند.

کد خبر: ۲۶۶٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha