۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
واردات اتوبوس ها و تاکسی های برقی به کشور تا بهمن
معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران خبر داد

واردات اتوبوس ها و تاکسی های برقی به کشور تا بهمن

هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اولین اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی خریداری شده از کشور چین تا بهمن وارد کشور می‌شود.

به گزارش بازار، محسن هرمزی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه برنامه شهرگفت که صبح امروز در پردیس پارک ملت با حضور گروه‌های مختلف مردمی و مدیران شهری برگزار شد، به عقب‌ماندگی تاریخی زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی در سال‌های گذشته در پایتخت، اشاره کرد و گفت: برای جبران این عقب‌ماندگی، موضوع واردات اتوبوس‌های برقی پیگیری می‌شود.

هرمزی افزود: ۲ دستگاه اتوبوس برقی بعنوان نمونه، بهمن وارد کشور خواهد شد. پس از آن قرارداد خرید ۲ هزارو ۱۹۴ دستگاه اتوبوس برقی از چین، وارد مرحله اجرایی خواهد شد و با تفاهم صورت‌گرفته مقرر شده است تا هر ۲ ماه یک‌بار ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی وارد کشور شود.

معاون شهردار تهران گفت:اتوبوس‌های جدید برقی تهران با یک‌بار شارژ می‌تواند یک شبانه روز سرویس ارائه دهد. آقای هرمزی گفت: قرارداد واردات ۲۵هزار تاکسی برقی، ۱۰هزار ون و ۱۰۰هزار موتور برقی نیز نهایی شده است.

هرمزی با اشاره به آنکه فرایند اورهال اتوبوس‌های فرسوده نیز همزمان با واردات اتوبوس‌های برقی دنبال می‌شود، افزود: امیدواریم تا پایان امسال عملیات بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بی‌آرتی به پایان برسد، هم‌چنین از ابتدای سال ۱۲ قطار مترو نیز باز تعمیر شده است.

معاون شهردار تهران هم‌چنین درباره نصب سامانه کارت‌خوان‌های جدید در اتوبوس‌ها گفت: در تفاهم با وزارت دفاع بالغ بر هزار کارتخوان جدید در اتوبوس‌های خصوصی شهر نیز نصب و راه‌اندازی می‌کنیم.

هرمزی با یادآوری آنکه در تلاش هستیم تا با مشارکت نخبگان و صاحب‌نظران طرح جدید ترافیک تهران را تهیه و تدوین کنیم، گفت: امیدواریم بتوان با ادغام طرح ترافیک و طرح زوج و فرد، محدوده طرح را کاهش داد البته باید مقررات خاصی را برای تردد خودروهای برقی بویژه در محدوده‌ مرکز شهر لحاظ کرد.

کد خبر: ۲۶۶٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha