۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
رکوردشکنی روسیه در صادرات نفت خام طی آخرین ماه سال ۲۰۲۳
شرکت «ورتکسا» خبر داد

رکوردشکنی روسیه در صادرات نفت خام طی آخرین ماه سال ۲۰۲۳

شرکت آماری «ورتکسا» از افزایش میزان صادرات نفتی روسیه به بالاترین میزان طی چهار هفته پایانی سال ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت آماری «ورتکسا» از افزایش میزان صادرات نفتی روسیه به بالاترین میزان طی چهار هفته پایانی سال ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش ورتکسا که مورد تایید بلومبرگ نیز قرار گرفته، صادرات فرآورده های نفتی روسیه طی هشت ماه گذشته به بالاترین میزان رسیده و طی چهار هفته پایانی سال گذشته، این کشور به طور متوسط، روزانه ۲.۷ میلیون بشکه نفت را صادر کرده که این رقم به نسبت ماه نوامبر، بیش از ۶ درصد رشد را نشان می دهد.

همچنین طی سه هفته نخست ماه دسامبر سال ۲۰۲۳، روسیه به طور متوسط، روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت بیشتر را به خارج از مرزهای این کشور صادر کرده است. بخش دیگری از این گزارش، حاکی از آن است که مسکو در ماه دسامبر، حدود ۱.۱۷ میلیون بشکه گازوئیل صادر کرده است.

افزایش صادرات گازوئیل روسیه به بازارهای جهانی در پی برداشته شدن محدودیت های صادرات سوخت از سوی مسکو صورت گرفته که از ماه سپتامبر تا اواسط نوامبر، منجر به ریزش میزان صادرات سوخت این کشور شده بود.

این در حالیست که روسیه در قالب اوپک پلاس متعهد شده بود تا میزان صادرات نفت خام خود را تا پایان سال ۲۰۲۳، دستکم ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

مسکو همچنین در جریان برگزاری نشست ماه نوامبر اوپک پلاس از تصمیم خود برای کاهش صادرات ۵۰۰ هزار بشکه ای نفت خود در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ خبر داده بود. این میزان، شامل ۲۰۰ هزار بشکه محصولات نفتی و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام می شود.

کد خبر: ۲۶۶٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha