۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
تأمین مالی کسب‌وکارهای خرد در دستور کار جلسه بعدی شورای‌عالی اشتغال
مدیرکل نظارت طرح‌های کارآفرینی و اشتغال خبر داد

تأمین مالی کسب‌وکارهای خرد در دستور کار جلسه بعدی شورای‌عالی اشتغال

مدیرکل نظارت طرح‌های اشتغال گفت: در هشتاد و هفتمین شورای‌عالی اشتغال که تا اواخر دی‌ماه تشکیل می‌شود، تأمین مالی کسب‌وکارهای خرد راهبری و پیگیری خواهد شد.

به گزارش بازار، قاسم رستم‌پور درباره برگزاری جلسات شورای‌عالی اشتغال، اظهار کرد: در دولت سیزدهم تا کنون ۶ جلسه با حضور رئیس‌جمهور و اکثریت وزرا با تأکید و پیگیری رئیس دولت تشکیل شده است؛ طبق قانون این جلسات باید هر ۶ ماه یکبار برگزار شود، اما تقریباً هر چهار ماه یکبار برگزار شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در این جلسات بر آن تأکید ویژه می‌شود، مربوط به اشتغال فارغ‌التحصیلان است. دولت تمام برنامه خود را علاوه بر اینکه بر کمیت ایجاد یک میلیون شغل در سال معطوف کرده، بر افزایش کیفیت مشاغل که شامل ثبات، درآمد، امنیت شغلی و پایداری است، نیز تأکید ویژه دارد و برنامه‌ریزی‌هایی برای آن انجام شده است.

مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح‌های کارآفرینی و اشتغال افزود: برای دستیابی به این هدف، سیاست‌ها و مشوق‌هایی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان در نظر گرفته شده است. یکی از سیاست‌ها، این است که اگر کارفرمایی نیروی کار فارغ‌التحصیل دانشگاهی را به مجموعه خود اضافه کند، از مشوق‌های بیمه‌ای مانند کاهش نرخ بیمه تأمین اجتماعی برخوردار می‌شود و یارانه دریافت خواهد کرد.

رستم‌پور درباره زمان برگزاری جلسه بعدی شورای‌عالی اشتغال گفت: پیش جلسات مربوط به جلسه شورای‌عالی اشتغال برگزار و مصوبات مربوط به آن تدوین شده و تایید دفتر ریاست‌جمهوری را نیز دریافت کرده‌ایم و به‌ احتمال بسیار زیاد دی‌ماه هشتاد و هفتمین جلسه شورای‌عالی اشتغال برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستور این جلسه تأمین مالی برای کسب‌وکارهای خرد از طریق منابعی است که دولت در بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دیده است. این مسئله مهم قرار است در جلسه بعدی شورای‌عالی اشتغال راهبری و پیگیری شود تا منابعی که برای توسعه کسب‌وکارها دیده شده با سرعت بیشتری به دست آنها برسد.

مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح‌های کارآفرینی و اشتغال درباره بودجه‌ای که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده است، بیان کرد: با فرض تحقق منابع بودجه برای سال ۱۴۰۱ به صورت قرض‌الحسنه ۱۰۲ همت و برای سال ۱۴۰۲ میزان ۱۰۰ همت منابع قرض‌الحسنه بانکی برای کسب و کارهای خرد درنظر گرفته شده است.

رستم‌پور گفت: علاوه بر این، منابعی نیز از بودجه عمومی برای توسعه کسب و کارها درنظر گرفته شده که با هم‌افزایی بانک‌ها با نرخ سود ۱۳ تا ۱۸ درصد، بسته به طرح و موضوع به کسب‌وکارها پرداخت می‌شود. این منابع برای سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰ همت و در سال ۱۴۰۲ میزان ۴۰ همت پیش‌بینی شده بود که با تلفیق منابع قرض‌الحسنه در سال نزدیک ۱۵۰ همت منابع در بودجه دیده شده است.

کد خبر: ۲۶۶٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha