۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور در تبریز به بهره برداری رسید
با حضور رئیس مجلس؛

بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور در تبریز به بهره برداری رسید

تبریز- بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس مجلس و وزیر ارتباطات توسط همراه اول در تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، ظهر امروز یک شنبه دومین مرکز داده بزرگ کشوری شبکه ملی اطلاعات به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس مجلس و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تبریز افتتاح شد.

این مرکز در محیطی به مساحت سه هزار متر مربع در سه‌ طبقه با ظرفیت ۲۵۰ رک و قابل توسعه تا ۳۵۰ رک و با قابلیت نصب تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶ هزار سرور مجازی به بهره‌برداری رسید.

افزایش پایداری زیرساخت‌های مراکز داده و افزایش ظرفیت خدمات ابری از جمله اهداف این طرح است. این مرکز با سرمایه گذاری شرکت همراه اول احداث شده که باعث تحول خوبی در حوزه اقتصاد دیجیتال شال غرب کشور می‌شود.

نسل پنجم اینترنت مردادماه عرضه می‌شود
وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم افتتاح این مرکز گفت: در حوزه توسعه شبکه ملی اطلاعات، همراه اول وظایف سنگین و مهمی دارد، از همراه اول خواسته‌ام تا مردادماه امسال در پنج نقطه تهران اینترنت نسل پنجم را ارائه کند.

محمدجواد آذری جهرمی افزود: سه هفته قبل در حوزه بسط عدالت ارتباطی، ۱۰۳۴ روستا با حضور استانداران دو هفته قبل اجرا شد و امروز گام چهارم، مرکز داده اقماری شماره ۲ وارد مدار می شود که سرمایه گذاری از سوی همراه اول انجام شده است.

تلاش برای گسترش مراکز رشد و پارک های آر سی تی در آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم از تلاش برای گسترش مراکز رشد و پارک های آر سی تی در آذربایجان شرقی خبر داد.

محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته تلاش‌های بسیار خوبی برای کاهش وابستگی کشور به شبکه اینترنت انجام شده است، ادامه داد: راه‌اندازی مرکز ملی ارتباطات یکی از اقدامات مهم در این زمینه است.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم در آذربایجان شرقی مراکز رشد و پارک های آر سی تی را گسترش دهیم تا به توسعه مراکز فناوری و اطلاعات کمک کنیم.

پورمحمدی با اشاره به افتتاح مرکز داده شمال غرب در تبریز افزود: اقدامات انجام‌شده در این راستا کمک بزرگی به توسعه فناوری خواهد کرد چراکه گسترش زیرساخت‌ها و توسعه فناوری‌های ارتباطی مهم و ضروری است.

تقویت زیرساخت‌های خدمات متنوع مخابراتی و فناوری اطلاعات
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی نیز در مراسم افتتاح این مرکز داده گفت: این مرکز بزرگترین مرکز داده غرب و شمالغرب کشور با تکیه بر دانش فنی بومی و با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی انجام شده است.

محمد فرزاد با اشاره به اینکه این مرکز با ظرفیت ۲۵۰ رک و قابل توسعه تا ۳۵۰ رک است، ادامه داد: این مرکز با قابلیت نصب تعداد هزار و ۵۰۰ سرور فیزیکی  ۱۶ هزار سرور مجازی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز با هدف تقویت زیرساخت‌های خدمات متنوع مخابراتی و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید، ابراز داشت: استفاده حداکثری از تولیدات تأمین کنندگان داخلی در ساخت زیرساخت دیتاسنتر از ویژگی های مهم این مرکز است.

فرزاد با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های خدمات ابری و توزیع متوازن ترافیک شبکه از دیگر اهداف اجرای این طرح است، گفت: با بهره برداری از این مرکز شاهد کمک به ایجاد خدمات ارتباطی در روستاها و هوشمندسازی مدارس، کمک به ارتقا و پایداری شبکه و خدمات همراه اول در غرب و شمال غرب کشور و ایجاد بستر مناسب برای شرکت‌های تأمین‌کننده خدمات شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها خواهیم بود.

کد خبر: ۲۶٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha