۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
صدور ۲ هزار و ۹۲۳ فقره پروانه اشتغال برای مهندسان گلستانی 
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد؛

صدور ۲ هزار و ۹۲۳ فقره پروانه اشتغال برای مهندسان گلستانی 

گرگان- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: از ابتدای شروع به کار سامانه «سپامک» تاکنون دو هزار و ۹۲۳ پروانه اشتغال به کار برای مهندسان گلستانی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان گلستان، مهدی ملک اظهار کرد: با توجه به راه اندازی سامانه سپامک توسط وزارت راه و شهرسازی، پروانه اشتغال به کار تمامی متقاضیانی که در آزمون ورود به حرفه مهندسی، کاردانی، معماران تجربی و ... پذیرفته شده اند، به صورت الکترونیکی صادر شد.

مدیر کل راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی، مقرر شد این مجوزها از طریق سامانه سپامک متصل به درگاه ملی مجوزهای کشور به صورت غیرحضوری صادر شود.

وی گفت: در این راستا با توجه به تصویب هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارای، در حوزه راه و شهرسازی ۱۴ مجوز در راستای صدور پروانه اشتغال به کار اعلام شده است.

ملک همچنین تصریح کرد: تاکنون دو هزار و ۹۲۳ پروانه اشتغال به کار از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه پروانه الکترونیکی مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی وزارت راه و شهرسازی ( سپامک)، برای مهندسین گلستانی صادر شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از این تعداد دو هزار و ۳۸۵ فقره پروانه اشتغال مربوط به اشخاص حقیقی و ۳۸۸ فقره پروانه اشتغال به کار مربوط به شرکت های حقوقی، خدمات آزمایشگاهی و سازنده حقیقی و انبوه سازان است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۲ فقره پروانه برای کاردان های فنی ساختمان و ۹۸ فقره پروانه برای برای معماران تجربی صادر شد.

ملک همچنین گفت: گفتنی است بنابر دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر فرآیند تمدید، توسعه یا انحلال مجوز کسب و کارها از مسیری خارج از درگاه ملی مجوزها، و بر اساس روال سابق انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در خاتمه یادآور شد: ایجاد بستر لازم در سامانه سپامک برای شروع فرآیند تمدید، ارتقا و درج صلاحیت جدید پروانه اشتغال به کار به صورت الکترونیکی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

کد خبر: ۲۶۶٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha