۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
اقدام غیر قانونی نظام مهندسی ساختمان در انعقاد قرارداد با سازندگان 
نایب رئیس انجمن انبوه سازان گلستان انتقاد کرد؛ 

اقدام غیر قانونی نظام مهندسی ساختمان در انعقاد قرارداد با سازندگان 

گرگان- نایب رئیس انجمن انبوه سازان گلستان با اشاره به اقدام خلاف نظام مهندسی ساختمان در انعقاد قرارداد با سازندگان، گفت: این سازمان کاملا غیرقانونی اقدام به تعیین نرخ و اخذ وجه از مهندسان می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، شهاب نورانی در نشست مشترک انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان با سید مهدی مهیائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شهرداری گرگان و شرکت برق به اقدامات غیر قانونی سازمان نظام مهندس ساختمان استان گلستان اشاره و اظهار کرد: برخی از اعضای هیات مدیره این سازمان به قدری خود را دارای اختیار میدانند که علی رغم تاکید دستگاه های مرتبط و ذیصلاح و همچنین بر خلاف قانون اقداماتی را انجام و سازندگان را ملزم به انعقاد قراردادهای غیر قانونی می کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان افزود: متاسفانه این سازمان فراتر از اختیارات قانونی خود عمل کرده که نتیجه آن صدمه به بخش تولید مسکن خواهد بود.

وی از معاونت عمرانی استاندار خواست نسبت به این اقدام غیر قانونی سازمان نظام مهندسی ساختمان در گلستان تذکر داده و دستور توقف این اقدام را صادر کند.

نورانی معتقد است، تعدادی از اعضای هیئت مدیره این سازمان بدون توجه به شرایط اقتصادی جامعه با تصمیمات فرا قانونی خود به صنعت ساختمان و تولید مسکن ارزان قیمت آسیب جدی وارد می کنند.

گفتنی است، نظام مهندسی ساختمان گلستان به صورت کاملا غیر قانونی، انبوه سازان را الزام به انعقاد قرارداد با مجریان ذیصلاح کرده که طی آن مالکان ملزم به واریز ۴۰ درصد پیش پرداخت هستند و همچنین این سازمان ۵ درصد هم به عنوان حق سازمان از مهندسان مجری دریافت می کند.

کد خبر: ۲۶۶٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی رفیعی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 0
      مسلما وقتی انبوه ساز صحبت از تولید مسکن ارزان قیمت میکنه،معلومه چی میخواد بسازه!!!!!!! هرجا که کسی منافع خودش به‌ خطر ميفته برای اینکه بتونه افکار عمومی رو در رسیدن به هدفی که داره باخودش همراه کنه یهویی میشه دایه دلسوزتر از مادر... طبق قانون، سازنده جهت ارتقا کیفیت ساخت و جلوگیری از تکرار حوادثی مثل متروپل باید از مجری ذیصلاح استفاده کنه معلومه که همچین قوانین درست وبجایی به مذاق کسانیکه جیبشون براشون مهمتر از سرنوشت آدمهای بدبختیه که قراره توی اون خونه ها زندگی کنن خوش نمیاد حالا اینکه هزینه ها و نرخنامه هاش کارشناسی شده یانه بماند ولی به بهانه هزینه بالای استفاده از مجری ذیصلاح نميشه اجازه داد هندونه فروش بیاد شروع کنه به ساختمان سازی
    • یوسفی فرد IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      1 0
      انبوه ساز عزیز که خودتم می‌دونی چرا دوست ندارید مجری ذی صلاح داشته باشید طبق مبحث دوم مقررات ملی داشتن مجری ذی صلاح اجباری است
    • ف IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      1 0
      کاملا هم قانونیه
    • ارش IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 0
      از که تا حالا داشتن مجری ذیصلاح غیر قانونی شده؟ داشتن مجری از سال ۷۲ تصویب و قانونی هست فقط این قانون تا ۲ ۳ سال پیش اجرا نمیشد