۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی به دولت ارسال می‌شود
معاون امور اقتصادی وزارت کشور:

طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی به دولت ارسال می‌شود

در نشست توسعه روش‌های نوین تامین مالی در راستای رشد تولید مقرر شد سند جامع طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی از سوی وزارت کشور برای بررسی و تصویب به هیأت وزیران ارائه شود.

به گزارش بازار، محسن کوشش‌تبار با تأکید بر گسترش سیستم مالی استان‌ها در پیشرفت طرح‌های سرمایه‌گذاری و رشد تولید گفت: از موضوعات مهمی که در وزارت کشور با حمایت معاون اول رئیس‌جمهور پی‌گیری می‌شود، طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی است که به دنبال ایجاد یک ساز و کار اجرایی برای دستیابی به هدف درون‌زایی و برونگرایی اقتصاد و رشد تولید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور افزود: وزارت کشور، ساختار مویرگی در سطوح استان، شهرستان، بخش و روستا را مزیت مهم دستیابی به این هدف و اجرای طرح می‌داند.

همچنین در این جلسه محمد شیریجیان معاون اقتصادی بانک مرکزی با تشریح اقدامات بانک مرکزی در رابطه با کنترل نقدینگی و انواع ابزارهای تامین مالی گفت: یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، کنترل نقدینگی است که در دو سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کاربرد روش‌های نوین تامین مالی در حوزه بانکی برای افزایش بهره‌وری نقدینگی در راستای تامین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی و تاثیر آن بر رشد تولید در دستور کار قرار گرفته است تا ضمن این که منابع بانک‌ها کمتر درگیر می‌شود، گردش نقدینگی به سمت بخش مولد اقتصاد هدایت شده و رشد تولید افزایش یابد.

حمید پاداش معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور هم در این جلسه با اشاره به کاربرد گسترده گواهی سپرده خاص به عنوان یکی از ابزارهای نوین در تأمین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در دست اجرای کشور، توسعه ابزارهای نوین تأمین مالی در توسعه زنجیره‌های ارزش را ضروری دانست.

در این نشست مقرر شد سند جامع طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی از سوی وزارت کشور برای بررسی و تصویب به هیأت وزیران ارائه شود و دوره آموزشی روش‌های تأمین مالی با محوریت بانک مرکزی و هماهنگی معاونت اقتصادی استانداری‌ها برای مدیران بنگاه‌های اقتصادی در استان‌های کشور برگزار شود.

نشست توسعه روش‌های نوین تامین مالی در راستای رشد تولید با حضور معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور، معاون اقتصادی بانک مرکزی و نمایندگانی از سایر دستگاهها و نهادهای مربوط، در وزارت کشور برگزار شد.

کد خبر: ۲۶۶٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha