۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی ال جی

علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی ال جی

ستفاده از ماشین های لباسشویی امروزه در دنیا بسیار بالا می‌باشد و یکی از مهم ترین ابزارهای هر خانه ای به شمار می‌رود.

حل مشکل آبگیری و تخلیه همزمان ماشین لباسشویی ال جی

استفاده از ماشین های لباسشویی امروزه در دنیا بسیار بالا می‌باشد و یکی از مهم ترین ابزارهای هر خانه ای به شمار می‌رود. لذا در صورت بروز خرابی و عدم کارکرد صحیح در آن ها می‌تواند افراد را دچار مشکلات متعددی کند.

بیشتر بخوانید:تعمیر لباسشویی ال جی در تهران

ماشین لباسشویی های ال‌جی از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده اند که هر یک از آن ها دارای وظایف منحر به فرد بوده و همچنین عملکرد صحیح آن ها بر روی سایر قطعات دیگر نیز مستقیم و غیر مستقیم دارد. لذا در صورتی که مشکلی در برخی قسمت های دستگاه لباسشویی به وجود آید می‌تواند سبب مختل شدن برخی فرآیند ها و برنامه های شستشوی لباس ها شود.

در طی این مقاله کلیه نکات و دلایلی که باعث می‌شود دستگاه لباسشویی در حین آبگیری و یا تخلیه همزمان آن دچار مشکل شود ذکر شده است. لذا توصیه می‌شود که اگر دانش فنی و تخصصی در این زمینه ندارید بهتر است که جهت تعمیر دستگاه حتما با نمایندگی های تعمیرات ال‌جی تماس حاصل کنید تا افراد متخصص در تعمیر دستگاه به محل اعزام شوند.

 

علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی و قطع نشدن آن

ممکن است در برخی از دستگاه های لباس شویی این مشکل به وجود آید که آبگیری دستگاه در طی برنامه شستشو بیش از حد تعیین شده آن انجام گیرد و به طور مداوم آب را به داخل محفظه اضافه کند، یا ممکن است که در حتی این مشکل پس از خاموش کردن دستگاه نیز به وجد آمده و آب به طور پیوسته و مداوم به داخل دیگ هدایت شود.

لذا ادامه این مشکل و اضافه شدن آب بیش از حد ظرفیت به داخل محفظه می تواند مشکلاتی از قبیل سر ریز شدن و نشتی آب به خارج از دستگاه شود.

در حالت کلی تمامی مواردی که می توانند مسبب بروز چنین مشکلی در دستگاه لباس شویی ال جی شوند شامل موارد ذکر شده در قسمت های زیر می باشند.

شیر ورودی آب یا شیر برقی لباسشویی

یکی از قطعات بسیار مهم لباس شویی که برای شستشو بسیار پر اهمیت است شیر الکتریکی یا برقی نام دارد که وظیفه آن پر کردن دیگ شستشو با آب های گرم و سرد به میزان تعیین شده می باشد. این شیر برقی دارای اجزای متعددی می باشد که وظیفه هدایت و باز و بسته کردن جریان های آب را دارد.

در واقع سلنوید یکی از اجزای تشکیل دهنده شیر برقی را دارد که وظیفه آن دریافت سیگنال های باز یا بستن جریان آب از طریق برد الکترونیکی و سوئیچ سطح آب داخل دیگ می باشد.

بنابراین اگر چنانچه آبگیری دستگاه در طی روند شستشوی لباس ها قطع نشود تا حد غیر عادی بالا رود ممکن است مشکل در شیر برقی دستگاه بوده و به همین علت ورود آب به داخل دیگر شستشو قطع نشود. در این صورت برای رفع مشکل باید حتما شیر برقی را به کلی تعویض کرد. در دستگاه های هوشمند که مجهز به برد الکترونیک هستند؛ ارور IE لباسشویی ال‌جی نشان دهنده ی وجود مشکلاتی در آب ورودی و آبگیری دستگاه می‌باشد.

البته لازم به ذکر است که در تمامی موارد ممکن است خرابی شیر عامل این مشکل نباشد و قطعات دیگری از جمله برد یا سوئیچ داخل دیگ معیوب باشند. لذا به جهت تست این عامل دستگاه را به طور کامل خاموش نمایید. در صورتی که جریان ورود آب به داخل محفظه همچنان ادامه داشت به معنی خراب بودن شیر برقی می‌باشد، اما چنانچه جریان قطع شود، ممکن است برد الکترونیکی یا سوئیچ تعیین سطح آب خراب باشد.

برد کنترل الکترونیکی

برد الکترونیکی یکی از قطعات بسیار مهم و با اهمیتی در ماشین لباسشویی به شمار می‌رود و وظیفه اصلی آن کنترل و مدیریت برنامه های شستشوی لباس ها می‌باشد. در واقع این برد الکترونیکی تمامی زمان بندی ها برای اجرای مراحل شستشو را کنترل کرده و زمان خای تععین شده سیگنال های اجرایی را به بخش های مربوطه ارسال می‌کند.

لذا در صورتی که برد الکترونیکی دستگاه خراب شود ممکن است در طی روند آبگیری سیگنال درستی را به شیر ورودی آب ارسال نکند و مسبب آبگیری مداوم به داخل دیگ شستشو شود.

البته توصیه می‌شود درابتدا سایر مواردی که می‌تواند سبب بروز چنین مشکلی در لباسشویی شود را بررسی کرده و از سلامت آن ها مطلع شوید و اگر مشکل رفع نشود نسبت به تعویض برد اقدام نمایید؛ زیرا برد الکترونیکی دارای هزینه بالایی است و نصب آن نیز باید توسط تکنسین حرفه ای انجام گیرد.

علت آبگیری و تخلیه همزمان ماشین لباسشویی

بروز چنین مشلی در ماشین لباسشویی می‌تواند باعث شود که روند و برنامه شستشو چندین ساعت به طور بی انجامد زیرا همزمان با آبگیری شدن داخل محفظه شستشو، آب از داخل آن خارج می‌شود و به این ترتیب آب به مقدار مورد نیاز در دیگ پر نشده و این روند ساعت ها به طور خواهد انجامید.

بروز چنین مشکلی می‌تواند دو عامل داشته باشد که اولی مربوط به پمپ تخلیه می‌باشد. در صورتی که پمپ تخلیه معیوب باشد، ممکن است باعث شود آب از داخل دیگ تخلیه نشود و یا بدون وقفه تخلیه شود.

عامل دیگر مربوط به مسیر خروجی آب می‌باشد که ممکن است در صورت بروز مشکلاتی در آن بخش، آب داخل سیفون شود و از پر شدن محفظه جلوگیری کند.

خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

پمپ تخلیه آب لباسشویی نقش مهمی در تخلیه آب پس از اتمام برنامه های شستشو دارد. لذا در صورتی آب از داخل دیگ شستشو تخلیه می‌شود که پمپ باز شده و شروع به فعالیت کند. لذا در صورتی که پمپ معیوب باشد و مسیر خروج آب نیز باز باشد، دستگاه در آبگیری کردن محفظه دچار خواهد شد و از به محض ورود آب به داخل دیگ، از آن سمت خارج خواهد شد.

 

images_1704547943_659956677473d.jpg

خراب شدن پمپ تخلیه نیز می‌تواند علل متعددی از جمله گیر کردن لباس های کوچک یا اسیا داخل آن و یا سایر عوامل مکانیزمی مانند خراب شدن قطعات آن باشد، لذا در هر صورت باید پمپ تخلیه توسط یک تعمیر کار بررسی و تعمیر شود تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

ارتفاع کم شیلنگ تخلیه

همان طور که می‌دانید برای تخلیه آب موجود در داخل دیگ شستشو نیاز به بخش ها و قطعات بسیار زیادی می‌باشد. لذا به جهت عدم بروز مشکلات در حین تخلیه آب از داخل محفظه باید تمامی بخش های آن با یکدیگر هماهنگ باشند. یکی از بخش های مهم در طی روند تخلیه آب، شلنگ های تخلیه می‌باشند که به منظور خارج کردن آن از داخل لباسشویی و ریختن آن به مجرای فاضلاب می‌باشد.

یکی از مهم ترین نکاتی که به جهت تخلیه اصولی و صحیح آب باید در حین نصب شلنگ ها به آن توجه کنیم این است که ط.ل ارتفاع شلنگ ها از سطح زمین حداقل باید ۵۰ سانتی متر بالاتر قرار بگیرد. همچنین باید توجه داشته باشید که در مجرای فاضلابی نباید بیش از حد از سطح آب داخل محفظه شستشو پایین تر قرار گیرد، زیرا عامل کشش زمین می‌تواند مسبب بروز این مشکل در لباسشویی شود.

خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیکی همان طور که می‌دانید یکی از قطعات بسیار مهم و اساسی دستگاه لباسشویی به شمار می‌رود و در صورت بروز اشکال در آن می‌تواند کلیه برنامه ها و فرآیند های شستشوی لباس ها را مختل نماید.

لذا در صورتی که مشکلاتی در برد الکترونیکی دستگاه به وجود آید می‌تواند یکی از دلایل آبگیری مداوم و یا تخلیه همزمان آب به همراه آبگیری باشد. لذا سعی کنید نکات مراقبتی از جمله استفاده از نوسان گیر و محافظ برق را به منظور پیشگیری از بروز آسیب به برد را انجام دهید؛ زیرا علاوه بر دارا بودن هزینه های بالای تعویض برد الکترونیکی، باید قطعه توسط یک تکنسین متخصص در این زمینه انجام گیرد.

منبع:امداد خدمات

کد خبر: ۲۶۶٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha