۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
تسلا برد حرکتی اغراق‌شده در خودروهای مدل Y، S و X را کاهش داد

تسلا برد حرکتی اغراق‌شده در خودروهای مدل Y، S و X را کاهش داد

در پی انتقاداتی که نسبت به ارقام غیرواقعی برد خودروهای تسلا مطرح شده بود، این شرکت تخمین برد حرکتی برخی مدل‌ها را کاهش داد.

به گزارش بازار، تسلا برای مدتی در اعلام برد حرکتی اغراق‌شده در برخی مدل‌های ماشین‌های برقی خود، خبرساز شده بود. اکنون چندین مدل محبوب این شرکت در ایالات‌متحده تخمین‌های برد حرکتی کمتری را نشان می‌دهند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری آمریکا تحقیقاتی را در مورد ادعاهای اغراق‌شده این شرکت آغاز کرد. ارقام اصلاح‌شده فعلی حدود شش درصد کمتر از ارقام پیشین هستند؛ البته این ارقام در اروپا و بریتانیا تغییری نکرده‌اند. براساس گزارش Electrek، تسلا تخمین برد شارژ باتری چندین خودروی خود شامل مدل‌های Y، S و X در ایالات‌متحده را کاهش داده است. این رقم در برخی از مدل‌ها تا شش درصد کاهش یافته. اکنون وب‌سایت تسلا برد حرکتی مدل Y را ۴۵۶ کیلومتر تخمین می‌زند. قبلاً این رقم ۴۸۸ کیلومتر بود.

حداکثر برد حرکتی مدل Y از ۵۳۰ به ۴۹۹ کیلومتر و در مدل X از ۵۳۵ به ۵۲۴ کیلومتر کاهش یافته است. تخمین این برد برای مدل S Plaid نیز به‌روز شده؛ برد حرکتی این مدل از ۶۳۷ به ۵۷۷ کیلومتر تغییر یافته است. این تغییرات هنوز در لیست‌های تسلا در بریتانیا و اتحادیه اروپا اعمال نشده. همچنین محدوده حرکتی دیگر خودروها مانند سایبرتراک، مدل ۳ و مدل Y Rear-Wheel Drive نیز تغییری نکرده است.

تسلا تاکنون توضیحی برای کاهش این برد حرکتی – یا به عبارت درست‌تر، اصلاح آن – ارائه نکرده است. برای سال‌ها، این شرکت به تخمین بیش‌ازحد و اغراق‌شده ارقام برد خود شهرت داشت و سازمان حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده مدعی بود که «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا، در سال ۲۰۲۰ درباره برد ۴۰۰ مایلی (حدود ۶۴۳ کیلومتری) تسلا مدل S اغراق کرده است. حالا این ارقام اصلاح شده است.

کد خبر: ۲۶۶٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha