۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه-مریوان در صحن مجلس مطرح می شود
استاندار کردستان:

ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه-مریوان در صحن مجلس مطرح می شود

کردستان- استاندار کردستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده لایحە ایجاد منطقه آزاد تجاری ،صنعتی بانه- مریوان تا دو هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، بهمن مرادنیا ظهر یکشنبه در همایش بخشداران تابعه استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هفته گذشته با حضوری جمعی از مدیران و نمایندگان استان جلسه ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص منطقه آزاد تشکیل شد که در آن جلسه دفاعیات لازم را از ایجاد منطقه آزاد تجاری،صنعتی بانه و مریوان مطرح کردیم.

وی اضافه کرد: این لایحه تا دو هفته آینده در صحن مجلس مطرح می شود که امیدواریم با تصویب آن شاهد ایجاد رونق تولید و سرمایه گذاری در شهرهای مرزی استان و روستاهای این مناطق باشیم.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه روستاها کانون اصلی تولید هستند، گفت: ضروری است با انجام و اتمام برخی پروژه‌ها رضایت مندی روستانشینان جلب شود تا حاضر به ترک روستا و سکونت در حاشیه شهرها نشوند.

مرادنیا بخشداران را حلقه وصل مردم روستاها با دولت ذکر کرد  و اظهار داشت: ضروری است بخشداران رفع مشکلات طرح ها و پروژه ها در روستاها و بخش ها را به صورت ویژه از مدیران کل مطالبه کنند.

وی به اقدامات مهم و اثرگذار دولت در چند سال گذشته برای اتمام پروژه های نیمه کاره چندین ساله در استان نظیر فرودگاه و بیمارستان سقز، سالن ورزشی شش هزار نفری سنندج و راه آهن اشاره کرد و افزود: با پیگیری های انجام شده و تامین اعتبار، این پروژه ها تکمیل و تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

استاندار کردستان  با اشاره به اینکه امسال برای تکمیل و بهره برداری از برخی سدهای استان ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شده است، گفت: از دیگر اقداماتی که سال جاری انجام می شود آسفالت بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در سطح استان است.

کد خبر: ۲۶٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha