«سلاح‌ورزی» برای‌ ریاست اتاق ایران فاقد صلاحیت اعلام شد

«سلاح‌ورزی» برای‌ ریاست اتاق ایران فاقد صلاحیت اعلام شد

دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در بیانه‌ای اعلام کرد: حسین سلاح ورزی فاقد صلاحیت قانونی برای انجام هرگونه مکاتبه در جایگاه رئیس اتاق ایران است.

به گزارش بازار، دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیانیه ای صادر کرد.

بر اساس این بیانیه، با توجه به ابطال انتخابات رئیس اتاق ایران از سوی شورای‌عالی نظارت، آنچه که موجب تاکید و تذکر دبیرخانه هیات عالی نظارت قرار گرفته است، فقدان وجاهت دعوتنامه ارسالی برای اعضای هیات نمایندگان تحت امضای رییس اتاق بوده است؛ چه آنکه هرگونه ارسال دعوتنامه از سوی افراد فاقد سمت در اتاق بازرگانی (از جمله به عنوان رئیس اتاق ایران) از وجاهت قانونی برخوردار نیست و اساسا در وضعیت حاضر و از منظر حقوقی، اتاق ایران فاقد رئیس است. بر همین اساس تبعات حضور در جلسات مذکور برعهده شرکت کنندگان خواهد بود.

در بخش دیگری از این بیانیه آورده شده است: همچنین با توجه به انتشار مطلب کذبی دائر بر مداخله دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اتاق ایران در موضوع برگزاری یا عدم برگزاری هیات نمایندگان، لازم است به این نکته توجه شود که هیچگونه اعمال فشاری از سوی دبیرخانه هیات عالی نسبت به هیچ یک از اعضای هیات نمایندگان صورت نپذیرفته و یقینا هیات نمایندگان خود واقف به موقعیت و وضعیت اتاق هستند.

آنچه از سوی هیات عالی پیگیری می‌شود ایفای نقش نظارتی خود با تاکید بر تکالیف قانونی مبنی بر برگزاری انتخابات رئیس اتاق ایران و استوار شدن ارکان اتاق بر مبنای قوانین ناظر بر آن است تا همه فعالان اقتصادی از مزایای مترتب بر آن برخوردار شوند.

در این بیانیه آمده است: تاکید می‌شود اساساً مکاتبه‌ای که از سوی سلاح‌ورزی صادر شده باشد، فاقد وجاهت قانونی است، زیرا با توجه به ابطال انتخاب وی، طبق مصوبه اول آبان ۱۴۰۲ شورای عالی نظارت، نامبرده فاقد صلاحیت قانونی برای انجام هر گونه مکاتبه در جایگاه رئیس اتاق ایران است.

کد خبر: ۲۶۶٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha