۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
ثبات و اصلاح عوارض ساختمانی در گرگان، ساخت و ساز را ۴۰ درصد افزایش می دهد
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان:

ثبات و اصلاح عوارض ساختمانی در گرگان، ساخت و ساز را ۴۰ درصد افزایش می دهد

گرگان- رئیس انجمن انبوه سازان گلستان با اشاره به افزایش ۱۰ برابری عوارض ساختمانی توسط شهرداری گرگان، گفت: ثبات و اصلاح عوارض ساختمانی در گرگان، ساخت و ساز را ۴۰ درصد افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد مرتضوی در نشست انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان با سید مهدی مهیائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شهرداری گرگان و شرکت برق به اقدامات غیر قانونی سازمان نظام مهندس ساختمان استان گلستان اشاره و اظهار کرد: نظام مهندسی با توجه به اختیاراتی که از سمت شهرداری اخذ کرده است به صورت کاملا غیر قانونی، انبوه سازان را الزام به انعقاد قرارداد با این سازمان کرده که طی آن ۴۰ درصد پیش پرداخت و ۵ درصد هم حق سازمان از سازندگان دریافت می کند.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان افزود: علی رغم ابلاغیه های متعدد و تذکرهای شفاهی و کتبی دستگاه های نظارتی اما نظام مهندسی این اقدام غیر قانونی را همچنان انجام می دهد.

وی گفت: دو انجمن انبوه سازان و سازمان نظام مهندسی که باید با هم همفکری داشته باشند و در جهت رشد صنعت ساختمان تلاش کنند اما سازمان با اقدامات این چنینی انگیزه سازندگان را می گیرد.

وی بیان کرد: علی رغم میل باطنی در حال پیگیری های قضایی در خصوص این موضوع هستیم.

مرتضوی با اشاره به افزایش عوارض ساختمانی شهرداری در سال گذشته، گفت: به طور متوسط شاهد افزایش بیش از ده برابری عوارض بودیم و اکنون دیگر قادر به پرداخت عوارض بیش از این مقدار نیستیم زیرا نمی توانیم برای آینده ای دست و پا بزنیم که هیچ تضمینی در آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد: با ادامه این شرایط سازنده و خریدار هم کاهش می یابد، ضمن اینکه شهرداری هم از افزایش قیمت متضرر می شود.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان در خاتمه گفت: قول می دهیم در صورت عدم افزایش و اصلاح نرخ عوارض در شهر گرگان، چرخ های صنعت ساختمان پس از مدت ها راه خواهد افتاد و تا ۴۰ درصد شاهد افزایش ساخت و ساز خواهیم بود.

کد خبر: ۲۶۶٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha