۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
تاکید استاندار بر تسهیل شرایط واگذاری زمین طرح ملی مسکن در استان بوشهر
در شورای مسکن مطرح شد؛

تاکید استاندار بر تسهیل شرایط واگذاری زمین طرح ملی مسکن در استان بوشهر

بوشهر- استاندار بوشهر با انتقاد از نحوه واگذاری زمین طرح ملی مسکن در بوشهر بر تسهیل شرایط واگذاری زمین طرح ملی مسکن در استان بوشهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده ظهر یکشنبه در بیست و ششمین نشست شورای مسکن استان بوشهر با تعیین ضرب الاجل دو هفته ای برای مسئولین طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: نهادهای ذیربط موظف به واگذاری ۲ هزار قطعه زمین طی ۲ هفته آینده و پرداخت ۲۰۰ فقره تسهیلات خودمالکی به متقاضیان هستند.

استاندار بوشهر از تامین ۱۶۸۸ قطعه زمین برای خانواده شاهد استان بوشهر خبر داد و افزود: از این زمین ها، تعداد ۷۱۱ قطعه در دشتستان، ۶۸۹ قطعه در بوشهر و ۲۸۸ قطعه نیز در سایر شهرستان های استان به خانواده معزز شاهد واگذار می شود.

استاندار بوشهر در ارتباط با واگذاری زمین به نهادهای حمایتی نیز بیان کرد: کمیته امداد ۴۶۶ متقاضی دارد که تاکنون ۱۹۹ قطعه زمین واگذار شده و ۲۶۷ قطعه زمین نیز طی یک ماه آینده واگذار خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۲۵۳ متقاضی نیز از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی است که تاکنون تعداد ۱۵۴ قطعه واگذار و ۹۹ قطعه نیز طی دو هفته آینده واگذار می شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم همکاری موثرتر بانک ها در پرداخت تسهیلات خودمالکی با تقدیر از بانک ملت و تجارت استان در پرداخت تسهیلات گفت: این دو بانک در تسهیلات مسکن در استان پیشرو هستند و از سایر بانک ها نیز می خواهم ضمن الگوبرداری از بانک ملت و تجارت استان، عقب ماندگی خود را جبران کنند.

وی ابراز داشت: جلسه آینده شورای مسکن، دو هفته آینده برگزار می شود و دستگاه ها و بانک هایی که عملکرد مناسبی در بحث مسکن داشته باشند، تقدیر و مدیرانی که عملکرد ضعیفی داشته باشند توبیخ کتبی شده و توبیخ‌ها و تقدیرنامه ها، به عالی ترین مقام سطح وزارتی اعلام می شود.

محمدی زاده با اشاره به اصلاح روند واگذاری زمین گفت: در شهرستان ها با تولیت بنیاد مسکن، کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و هنرمندان و سایر اقشار عمده، کمیته واگذاری زمین تشکیل و هر روز گزارش عملکرد ارائه شود.

وی افزود: فرماندار هر شهرستان نیز در پایان هر روز موظف به اعلام گزارش است.

استاندار بوشهر گفت: در مرکز استان نیز این کمیته با تولیت راه و شهرسازی تشکیل و نمایندگان کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید، بنیاد مسکن و هنرمندان و سایر اقشار عمده در راه و شهرسازی مستقر و گزارش کار ارائه کنند.

کد خبر: ۲۶۶٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha