۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
چین ۵ شرکت دفاعی آمریکا را تحریم کرد

چین ۵ شرکت دفاعی آمریکا را تحریم کرد

در بحبوحه تشدید تنش‌های دو جانبه، وزارت خارجه چین از تحریم پنج شرکت آمریکایی به دلیل فروش تسلیحات به تایوان خبر داد.

به گزارش بازار، پکن امروز (یکشنبه) اعلام کرد که پنج شرکت دفاعی آمریکایی را در واکنش به فروش تسلیحات ایالات متحده به تایوان و اقدام واشنگتن در تحریم شرکت‌ها و شخصیت‌های چینی تحریم کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خارجه چین اعلام کرده است که طبق تحریم‌های جدید چین، تمامی اموال متعلق به این پنج شرکت آمریکایی در چین مسدود خواهد شد و سازمان‌ها و افراد در چین از هرگونه تجارت و تعامل با این پنج شرکت منع می‌شوند.

شرکت‌هایی که در فهرست تحریم‌های جدید چین قرار گرفته‌اند شامل شرکت صنایع دفاعی و هوا و فضای BAE Systems و شرکت‌های دفاعی Alliant Techsystems Operation، , AeroVironment ViaSat و Data Link Solutions می‌شود.

وزارت خارجه چین گفته است که اقدامات ایالات متحده، حاکمیت و منافع امنیتی چین را خدشه‌دار می‌کند و صلح و ثبات را در سراسر تنگه تایوان تضعیف می‌کند و حقوق و منافع شرکت‌ها و افراد چینی را نقض می‌کند.

ایالات متحده ماه گذشته، فروش حدود ۳۰۰ میلیون دلار تجهیزات ارتباطی و دفاعی به تایوان را مورد تأیید قرار داد که واکنش چین را به همراه داشت و در آن زمان سخنگوی وزارت خارجه چین وانگ ونبین هشدار داد که پکن اقدامات متقابلی را علیه شرکت‌های آمریکایی که در فروش سلاح به تایوان دخیل بودند، اتخاذ خواهد کرد.

چین، تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و از تحرکات ایالات متحده در خصوص ترغیب تایوان به جدایی از چین بسیار خشمگین است و اقدام آمریکا در فروش سلاح به تایوان را مداخله در امور داخلی خود قلمداد می‌کند.

کد خبر: ۲۶۶٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha