ریزش ۳۰ درصدی بستنی‌خورها| یک کیلو زعفران ۷۰ میلیون تومان است
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی:

ریزش ۳۰ درصدی بستنی‌خورها| یک کیلو زعفران ۷۰ میلیون تومان است

مبرا، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، می‌گوید: با بالا رفتن قیمت‌ها که متاثر از بالا رفتن قیمت مواد اولیه و موارد دیگر است، شاید بیش از ۳۰ درصد ریزش مشتری داشته‌ایم.

به گزارش بازار، این روزها گرانی و بالا رفتن قیمت‌ مواد اولیه برای همه صنوف دردسرساز شده تا جایی که کار را به تعطیلی و جمع‌ شدن واحدهای صنفی و مغازه‌های آن‌ها کشانده است. یکی از مهم ترین این صنوف، اعضای اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه‌هاست که از دیرباز تابستان و زمستان در رنگ‌های مختلف برای همه اقوام، با زندگی مردم گره خورده و همواره حسی از نوستالژی را برای همگان خلق کرده است.

با نگاهی کلی به شرایط این صنف از رئیس اتحادیه آن، محسن مبرا پرسیده‌ایم که این صنف در حال حاضر چه شرایطی دارد؟ اوضاع بازار چطور است و رکودی که بر بازار حاکم است بر این صنف هم تاثیر گذاشته یا بر تعداد مشتری‌ها و خرید مردم و مسائل دیگری از این دست؟

بالا رفتن قیمت‌ها با تغییر قیمت محصول هم‌خوانی ندارد
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه‌های تهران، می گوید: متاسفانه رکود و گرانی محصولات و هزینه‌های بالا خیلی به صنف ما آسیب رسانده چون ما در مقاطع زمانی خاصی می‌توانیم تغییر نرخ داشته باشیم و این‌طور نیست که هر روز بتوانیم تغییرات قیمت بدهیم و همین با توجه به بالا رفتن بی‌حساب و کتاب قیمت‌ها خیلی به ما آسیب می‌رساند.

محسن مبرا، به مشکل مالیات اشاره می‌کند با این توضیح که «متاسفانه در این خصوص به ویژه بخش کافی‌شاپ‌مان با اینکه از ریاست سازمان امور مالیاتی درخواست رسمی برای تعدیل بخش مالیات کافه‌ها را داشته‌ایم؛ اما تا کنون برای ما هیچ کاری نکرده‌اند و فقط به جلسه رفته و از آن بیرون آمده‌ایم.»

بستنی زعفرانی
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه‌های تهران به ریزش مشتری‌ها هم اشاره می‌کند و می‌گوید: با بالا رفتن قیمت‌ها که متاثر از بالا رفتن قیمت مواد اولیه و موارد دیگر است، شاید بیش از ۳۰ درصد ریزش مشتری داشته‌ایم.

او توضیح می‌دهد: اکثر مواد مصرفی و محصولات‌مان وارداتی است که با دلار اجازه ورود نمی‌دهند و مجبوریم از بازار آزاد تهیه کنیم که گران تمام می‌شود؛ قهوه خارجی است؛ میوه‌هایی مثل موز خارجی هستند؛ پسته و گردو الان خیلی گران شده و این‌ها خیلی تاثیر زیادی بر صنف ما گذاشته و البته زعفران که یکی از مواد اصلی برای تولید انواع خاصی از بستنی است به کیلویی ۷۰ میلیون رسیده است.

جمع‌شدن واحدهای صنفی گرفتار رکود
مبرا می‌گوید: در حال حاضر بسیاری از واحدهای صنفی ما مغازه‌های خود را جمع می‌کنند.

به گفته او: بالا رفتن قیمت مواد اولیه، اجاره‌بها، هزینه‌های جاری مغازه اعم از مالیات و غیره و نیز هزینه‌های نیروی انسانی در ورشکستگی اعضای ما و جمع‌آوری آن ها تاثیر دارد.

از او می‌پرسیم آیا کمبودها باعث تغییر شکل و محتوای محصولات نمی‌شود و او می‌گوید: متاسفانه می‌تواند باعث تخلف شود؛ البته در صنف ما این اتفاق نیفتاده اما نمی‌توان تضمین کرد واحدهایی که زیر نظر و نظارت و عضو صنف ما نیستند از مواد تقلبی به جای اصلی استفاده نکنند.

کد خبر: ۲۶۶٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 0
      دروغ محض است برای تولید بستنی عمده مواد اولیه شیر است حالا فرض اگه زعفران برای بستنی زعفرانی استفاده کنند از خاکه زعفران استفاده میشه کمترین هزینه هنوز همین زعفرانه