اطلاعات بانکی افراد هک شده در اسنپ فود محفوظ است
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا:

اطلاعات بانکی افراد هک شده در اسنپ فود محفوظ است

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: افرادی که اطلاعاتشان از طریق هک اسنپ فود برملا شد، نگران نباشند؛ اطلاعات حساب‌های بانکی این افراد محفوظ است.

به گزارش بازار، رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا گفت: حجم وسیعی از اطلاعات شهروندان در انواع سرویس دهنده‌ها وجود دارد که اسنپ فود هم یکی از این پلتفرم‌ها است.

این مقام انتظامی گفت: چند روز پیش در اسنپ فود، نشر اطلاعات اتفاق افتاد و اطلاعات شخصی و خصوصی هموطنان در فضای مجازی منتشر شد و شرکت در این موضوع کوتاهی کرده که باید پاسخگو باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا افزود: با انتشار اطلاعات خصوصی افراد، گمانه زنی‌ها برای سوءاستفاده افراد سودجو با ترفندهای برنده شدن در مسابقات رادیو و تلویزیون افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: اکثر تبلیغات برای ارائه مدارک جعلی در بستر تلگرام انجام می‌شود، به این علت که این پیام‌رسان غیربومی بوده و می‌توان شماره تلفن را پنهان کرد.

سرهنگ پاشایی افزود: کلاهبرداران با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، مخاطب را با وعده ارائه مدرک اصلی اقناع می‌کنند و پس از جلب اعتماد مخاطب، مبلغی را به عنوان بیعانه از وی دریافت می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا گفت: جاعلان مدارک هیچ وقت به طور مستقیم با سفارش دهنده ارتباط نمی‌گیرند و روند کاری با یک واسطه و با استفاده از سیم کارت و شماره حساب‌های اجاره‌ای انجام می‌شود.

وی افزود: این افراد سودجو پس از دریافت پول، با سفارش دهنده قطع ارتباط می‌کنند و یا مدرک جعلی فاقد وجاهت قانونی به وی ارائه می‌کنند.

سرهنگ پاشایی گفت: افراد پس از دریافت مدرک جعلی، این مدارک را در اداره و یا هر جای دیگر ارائه می‌کنند و پس از استعلام مدارک، متوجه جعلی بودن آن می‌شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه استفاده از مدارک جعلی، جرم است، افزود: سفارش دهنده مدرک با توجه به اینکه چه مدرکی دریافت کرده است، به جرم وی رسیدگی می‌شود.

وی گفت: زمانی که جاعلان مدارک هویتی دستگیر می‌شوند، پلیس به انبار اطلاعات آن‌ها دسترسی پیدا کرده و متوجه می‌شود که چه کسانی مدارک جعلی دریافت کردند.

سرهنگ پاشایی افزود: افرادی که در مواقع بحرانی با گذاشتن پست‌هایی در فضای مجازی باعث تشویش و جریحه‌دار کردن اذهان عمومی می‌شوند، مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

کد خبر: ۲۶۶٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha