۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
شناسایی  یک هزار و ۲۰۰ مظنون به پولشویی در کشور
نماینده وزیر امور اقتصاد و دارایی خبر داد :

شناسایی  یک هزار و ۲۰۰ مظنون به پولشویی در کشور

زنجان-نماینده تام‌الاختیار وزیر امور اقتصاد و دارایی، از شناسایی  یک هزار و ۲۰۰ مظنون به پولشویی در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه عزم دولت سیزدهم برای مبارزه با مقوله پولشویی بسیار جدی است.

به گزارش خبرنگار بازار، هادی خانی عصر شنبه در جریان دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم به استان زنجان، در جمع خبرنگاران از شناسایی یک هزار و ۲۰۰ مظنون به پولشویی در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه عزم دولت سیزدهم برای مبارزه با مقوله پولشویی بسیار جدی است، این در حالی است که قانون مذکور در گذشته مغفول مانده بود.

وی از ایجاد بانک اطلاعاتی از اشخاص پرریسک در این حوزه را اولین گام برای مبارزه با پولشویی اعلام کرد و بیان داشت: در همین راستا تا به امروز ۳۰۰۰ نفر در این سامانه شناسایی شده‌اند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر امور اقتصاد و دارایی،گفت: یکی از اهداف والای این وزارتخانه در راستای مبارزه با پولشویی، دست‌یابی به اقتصاد سالم و شفاف است و معتقدیم باید به سمتی حرکت کنیم که فعالیت‌های اقتصادی کاملاً شفاف و قابل درک باشدف به همین خاطر هیچ‌گونه تعارفی با متخلفان نخواهیم داشت.

خانی تاکید کرد: مبارزه با پولشویی از اولویت‌های وزارت امور اقتصاد و دارایی است و با وجود اینکه قانون مبارزه با پولشویی در سال ۸۴ به تصویب رسید اما اجرای این قانون جدی گرفته نشد تا اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم دوباره شاهد اجرای جدی آن و مبارزه با این مقوله زشت و ضداقتصادی هستیم.

وی گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای مبارزه با پولشویی، جدی گرفتن مقوله فساد در حوزه اقتصادی است و برای اینکه بتوانیم مبارزه معقولانه‌ای با این موقوله داشته باشیم، باید ابتدا نسبت به شناسایی پول‌های کثیف اقدام کرده و سپس منشأ ان را مشخص و با آن برخورد کنیم.

کد خبر: ۲۶۶٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha