۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
بیش از ۹۸.۵ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردار هستند
معاون وزیر نفت:

بیش از ۹۸.۵ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردار هستند

زنجان-معاون وزیر نفت،گفت: به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر بیش از ۹۸.۵ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردارند و تا پایان سال به بیش از ۹۰ درصد می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید چگنی روز شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان زنجان که در حاشیه دومین سفر رئیس‌جمهور برگزار شد، با حضور در روستای «ماری»،گفت: توسعه صنعت گاز کشور و خدمات‌رسانی آن در بخش‌های مختلف و بهره‌مندی هموطنان از این نعمت ارزشمند به برکت نظام جمهوری اسلامی و مرهون مجاهدت و ایثار شهدای انقلاب و دفاع مقدس است.

وی ،به بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان زنجان در جریان دومین سفر رئیس‌جمهور به این استان اشاره کرد و بیان داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها و گازرسانی به ۸ روستای ماری، سلیمان‌بلاغی، باش‌سیز، قاضی‌آباد، چومالو، بیرونده، قره حصارلو، بایندر و پروژهای نهضت ملی مسکن جمعیتی بالغ بر ۸۱۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

معاون وزیر نفت گفت: علاوه بر این ۴۵ واحد صنعتی نیز در فرایند افتتاح پروژه‌های امروز به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند.

چگنی تاکید کرد: شرکت ملی گاز ایران روزانه گاز حدود ۳۰ میلیون مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی را تامین می‌کند.

وی افزود: طی ۲ سال اخیر ۴۳ شهر و پنج هزار و۳۵۰ روستا که عمدتا در مناطق صعب‌العبور هستند به شبکه گاز متصل شده‌اند.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: طی این بازه زمانی بیش از هشت هزار و ۳۰۰ صنعت خرد و بزرگ جدید به شبکه گاز وصل شدند که اشتغال‌زایی خوبی را به همراه داشته است.

چگنی افزود: به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر بیش از ۹۸.۵ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردارند و تا پایان سال با اتمام طرح‌های جاری، آمار روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در کشور به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

کد خبر: ۲۶۶٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha