۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
سرمایه‌گذاری ۵.۸ میلیون یورویی ایران و آذربایجان برای ساخت پل آستارا
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

سرمایه‌گذاری ۵.۸ میلیون یورویی ایران و آذربایجان برای ساخت پل آستارا

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ساخت پل آستارا میزان هزینه‌کرد و سرمایه‌گذاری دو کشور ایران و آذربایجان به ۵.۸ میلیون یورو می‌رسد.

به گزارش بازار، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: افزایش مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه همواره یکی از مهم ترین برنامه ها و اولویت های اصلی کشور به شمار می رود که در همین راستا ساخت مسیرهای ریلی، ارتباطی و جاده ای در راستای تکمیل کریدورهای شمال جنوب و شرق و غرب را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی افزود: در یکی از کریدورها مسیر اصلی به سمت آذربایجان است که یکی از مسیرهای پر تردد به شمار می رود و با توجه به آنکه آذربایجان دروازه به سمت قفقاز و کشورهای روسیه است نیاز به تکمیل آن در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: در منطقه آستارا نیاز به مبادلات اقتصادی داشتیم در همین راستا پل ارتباطی بر روی رودخانه‌ی آستارا چای را داشتیم که این پل قدمت هشتاد ساله داشت. پل فلزی قدیمی بود که کل تردد باید از روی آن انجام شود. عملا یکی از گلوگاه‌هایی که باعث کاهش مبادلات می شد.

خادمی بیان کرد: مذاکرات بسیار فشرده‌ای بین روسای کمیسیون مشترک بین کشورهای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد تا معابر جدیدی بتوانیم تعریف کنیم تا در واقع افزایش ظرفیت تردد از طریق مرزهای کشور داشته باشیم.

خادمی بیان کرد: در گذشته یکی از معابر ریلی بود که بر روی پلی در رودخانه آستارا چای زده شده که بار انداز ایجاد کرده که ظرفیت آن دو میلیون تن بار بوده که عدد قابل توجهی است. بخش عمده ای از این کار انجام شده بر اساس آن محموله های باری از کشور مبدا یعنی آذربایجان به کشور مقصد ایران یعنی آستارا خواهد آمد.

مدیرعامل شرکت ساخت تصریح کرد: با توجه به آنکه عرض پل قدیمی کم بود تعداد عبور کامیون نهایت به ۳۰۰ کامیون می رسد که بعد از بررسی های صورت گرفته اقدام به ساخت پل جدید با همکاری کشور آذربایجان کرده ایم که در همین راستا بخشی از اراضی که حدود ۱۵ تا ۱۶ هکتار بوده در محدوده آستارا تملک شده و با تکمیل این پل روزانه تعداد عبور کامیون ها از ۳۰۰ دستگاه به ۱۰۰۰ دستگاه می رسد.

او گفت: کل هزینه کرد برای ساخت این پل بین دو کشور ۵.۸ میلیون یورو است و هزینه جاده دسترسی هم در داخل کشور با ساخت تقاطع های غیر هم سطح به ۴۰۰ میلیارد تومان می رسد.

کد خبر: ۲۶۵٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha