۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
تحمیل ۲۹ گروه جدید به تامین اجتماعی| اعتراض کارگران قزوینی اعلام شد
انتقاد رئیس کانون عالی شوراهای کار؛

تحمیل ۲۹ گروه جدید به تامین اجتماعی| اعتراض کارگران قزوینی اعلام شد

قزوین- رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با انتقاد به تحمیل ۲۹ گروه جدید به تامین اجتماعی، گفت: نمایندگان باید تامین اجتماعی را مکلف به اجرای تعهدات خود می کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، اولیا علی‌بیگی در گردهمایی نمایندگان تشکل‌های کارگری قزوین که ظهر پنجشنبه در یکی از واحدهای تولیدی شهر صنعتی البرز برگزار شد، بیان کرد: تشکلات کارگری و کارفرمایی در مقابل نظام و جامعه هدف مسئولیت سنگینی دارد و اگر فقط یک شهید مانند شهید سلیمانی تقدیم کشور شده باشد، وظیفه داریم از منافع ملی و نظام دفاع کنیم؛ هر چند نامهربانی دیده‌ایم، اما از نظام فاصله نخواهیم گرفت و پای آرمان‌ها ایستادیم.

وی با بیان اینکه با وجود بصیرت و همراهی جامعه کارگری با انقلاب و نظام از حجب و حیای جامعه کارگری سو استفاده شده، گفت: حتی گاهی شاهد گستاخی به جامعه کارگری بودیم که نمونه بارز آن را برنامه هفتم توسعه می‌دانیم. چرا که در در برنامه توسعه هفتم برای ذی‌نفعان کمترین ارزشی قائل نشدند که نمونه بارز آن افزایش سن بازنشستگی است.

رئیس کانون عالی شوراهای کار اضافه کرد: به اسم ناترازی صندوق‌ها سن بازنشستگی را افزایش دادند که ظلمی به جامعه کارگری محسوب می‌شود و به همین جهت صراحتاً می‌گوئیم مشکل سازمان تأمین اجتماعی فقدان شناخت در دولت‌ها و مجالس در دوره‌های مختلف است.

علی‌بیگی ادامه داد: نمایندگانی که نگران سازمان تأمین‌اجتماعی هستند، چرا دولت را مکلف به پرداخت بدهی ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی به این سازمان نکردند و چرا ۲۹ گروه جدید را به زیرمجموعه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی تحمیل کردند؟

وی با ذکر اینکه افزایش سن بازنشستگی کمکی به ناترازی منابع تأمین اجتماعی نمی‌کند، تصریح کرد: در ضمن افزایش سن بازنشستگی فرار بیمه‌ای را بیشتر می‌کند و مشکل ناترازی را فقط چند سال عقب می‌اندازد و چاره حل مشکل ناترازی منابع و مصارف این سازمان نیست.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی شرایط سخت امروز جامعه کارگری را ناشی از عدم دقت در انتخابات نمایندگان مجلس دانست و گفت: باید در انتخابات مجلس دوازدهم در انتخاب نمایندگان دقت کنیم و درست تصمیم‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس به آن دسته از نمایندگانی که به مصوبه افزایش سن بازنشستگی رأِی موفق دادند، رأی نمی‌دهیم و آنها را از جامعه کارگری کشور طرد خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۶۵٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha