۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
تولید متناسب با علم روز دنیا، صنعت ساختمان را وارد گردونه رقابت جهانی می کند
رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری «آرمیتاژ»:

تولید متناسب با علم روز دنیا، صنعت ساختمان را وارد گردونه رقابت جهانی می کند

گرگان- حدادی ابیانه، رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری «آرمیتاژ» گفت: برای قرارگیری صنعت ساختمان ایران در گردونه رقابت جهانی باید متناسب با علم و تفکر جدید دنیا به تولید بپردازیم.

شهرام حدادی ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های صنعت ساختمان در ایران اگر چالش ها از پیش روی برداشته شود می توان در عرصه جهانی به رقابت پرداخت.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری آرمیتاژ افزود: برای قرارگرفتن در رقابت جهانی ابتدا باید فعالان صنعت ساختمان به علم و تفکر جدید دنیا در این بخش آگاه شده و در راستای آن فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه شرکت توسعه سرمایه گذاری آرمیتاژ تحت هلدینگ پاریز شرق فعالیت می کند، یادآورشد: این شرکت در زمینه بلندمرتبه سازی ابتدا در شهر مشهد فعالیت خود را با ساخت یک ساختمان مسکونی ۱۵ طبقه روی همکف آغاز کرد.

حدادی ابیانه ادامه داد: این مجموعه یکی از بلندمرتبه ترین سازه های ساختمانی کشور را در مشهد با ارتفاع ۱۵۵ متر ایجادکرده و اکنون برای توسعه فعالیت خود در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک مجموعه بزرگ اداری، تجاری، تفریحی و خدماتی در کیش و مازندران است.

به گفته رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری آرمیتاژ، ایجاد تشکل های رسمی و شناسنامه دار در حوزه صنعت ساختمان به رفع موانع و ارتقا ظرفیت های این بخش کمک بسزایی می کند.

وی با اشاره به این موضوع که انجمن توسعه سرمایه گذاری در مشهد تشکیل شده، بیان کرد: در تلاش هستیم تا در دیگر استان های کشور این انجمن شکل بگیرد تا با همگرایی بتوانیم معضلات بخش صنعت ساختمان را در کنار یکدیگر مرتفع سازیم.

حدادی ابیانه گفت: ، با توجه به مشکلات مشترک، تشکیل این انجمن در پنج استان کشور می تواند اتفاقات خوبی را در جهت رفع موانع حوزه صنعت ساختمان رقم بزند.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری آرمیتاژ اضافه کرد: چالش هایی نظیر شهرداری، تامین اجتماعی، مالیات و غیره در عرصه صنعت ساختمان درد مشترک فعالان این بخش است.

وی با اشاره به این موضوع که برخی چالش ها در عرصه اقتصاد کلان کشور باید ریشه یابی شوند، اظهارکرد: وجود انجمن های صنفی به رفع معضلات تکراری اما حل نشده بخش صنعت ساختمان کمک شایانی می کند.

حدادی ابیانه با بیان اینکه صنعت ساختمان ایران ظرفیت های خوبی برای توسعه فعالیت های خود دارد، افزود: فعالان این عرصه برای حضور در رقابت بین المللی باید به نیاز کنونی دنیا در این بخش توجه کرده و مطابق آن به تولید به بپردازند.

به گفته وی، تحریم ها برای کشور علاوه بر تهدید، فرصت هایی ایجاده کرده به طوریکه کیفیت تولیدات برخی از مصالح ساختمانی نسبت به گذشته ارتقا یافته و مصرف کننده به دنبال نمونه خارجی آن نیست.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری آرمیتاژ ادامه داد: نباید از تهدید های تحریم ها در عرصه ساختمان نیز غافل شد.

وی بیان کرد: عدم دسترسی به مواد اولیه و عدم تعاملات بانکی در عرصه جهانی فعالان صنعت ساختمان را با چالش های متعددی روبه رو کرده به طوریکه این امر مانع از حضور تاثیر گذار آنها در چرخه رقابت جهانی شده است.

حدادی ابیانه در پایان با بیان اینکه تفکر سازندگان و فعالان صنعت ساختمان در ایران با تفکر جهانی فاصله زیادی دارد، به توجه بیشتر به تفکر نوین تاکید کرد.

کد خبر: ۲۶۵٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha