۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
فعالیت ۲۷ واحد تولید فولاد در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی خبرداد؛

فعالیت ۲۷ واحد تولید فولاد در آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی گفت: تعداد ۲۷ واحد تولید فولاد با ظرفیت ۵ میلیون تن و اشتغال ۸ هزار نفر در سطح استان فعالیت می کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، محمد جعفر عظمایی در بازدید از واحدهای تولید فولاد در شهرک صنعتی شهید سلیمی گفت: واحدهای تولید فولاد پیشران و توسعه صنایع هستند و خوشبختانه سرمایه گذاری‌های بسیار خوبی در سال‌های اخیر در حوزه تولید فولاد صورت گرفته است.

رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی افزود: تعداد ۲۷ واحد تولید فولاد با ظرفیت ۵ میلیون تن و اشتغال ۸ هزار نفر در سطح استان فعالیت می کنند که تولیدات آنها علاوه بر تامین نیاز داخلی به بازارهای خارجی نیز ارسال می‌شود.

وی افزود:مشکل عمده واحدهای تولید فولاد تامین به موقع مواد اولیه ، شمش و ورق‌های فولادی است و ۱۲ واحد تولیدی مستقیما وابسته به تامین ورق از فولاد مبارکه هستند.

رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی گفت: سهم اختصاصی مواد اولیه صنایع فولادی استان ناکافی است و متناسب با ظرفیت ایجاد شده نیست و در صدد هستیم سهم مواد اولیه مورد نیاز صنایع فولادی استان را برای تامین مواد اولیه و پوشش کامل ظرفیت تولید محقق کنیم.

کد خبر: ۲۶۵٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha