۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
آمریکا در جنایات غزه نقش مستقیم دارد
رئیس جمهور:

آمریکا در جنایات غزه نقش مستقیم دارد

ئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکا در همه جنایات غزه و فلسطین نقش مستقیم دارد؛ گفت: باور داریم پایان طوفان الاقصی پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت چهارمین سالروز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» در محل مصلای تهران، ضمن اشاره به مناسبت‌های امروز از جمله ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) و نیز سالروز شهادت شهید سلیمانی، به شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی نیز اشاره و تصریح کرد: اولین خصلت فاطمه اطهر (س) اخلاص و عشق به حق و عدالت بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه فاطمه (س) در سیره و سلوک در مسیر دفاع از رسالت رسول و ولایت ولی بسیار مجاهدت کرد، افزود: ظلم‌ستیزی، دفاع از مظلوم، حق‌طلبی و عدالت‌خواهی در اندیشه و عمل حضرت صدیقه کبرا (س) موج می‌زند و همه زندگی او جهاد در راه خدا بود. حضرت فاطمه(س) اولن شهیده سنگر مبارزه با نفاق بود و سخنان او نقاب از چهره نفاق کنار زد.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه مکتب امام راحل نیز در امتداد مکتب فاطمه زهرا (س) ‌ بود، اظهار داشت: سنگ زیربنای اندیشه و تفکر امام خمینی (ره) این جمله بود که فرمود «عالم محضر خداست». سلوک و رفتار امام راحل پیوند معنویت و سیاست و حمایت از همه مظلومین عالم بود. در سیره امام خداباوری، دین‌باوری و مردم‌باوری موج می‌زند و این مکتب ایران عزیز را از زیر بار ظلم استبداد و استعمار نجات داد و آزاد کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مکتب امام استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای مردمی که نمی‌خواستند و نمی‌خواهند زیر بار ظلم بروند به بار آورد، گفت: مکتب امام خامنه‌ای (حفظ‌الله تعالی) نیز در امتداد مکتب امام راحل است و گفتمان رهبری همان گفتمان امام، راه و سلوک و سیره او همان رفتار و نگاه امام و در مسیر ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی، دفاع از مظلوم، نجات امت اسلامی، ایستادگی و مقاومت در مقابل زورگویی‌های زورگویان و ستمگران و خواندن مردم به خدا و ارزش‌های الهی و طلب یک زندگی عادلانه و سالم برای جامعه اسلامی است.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: در این منظومه فکری پرورش انسان‌های بسیاری را شاهد هستیم؛ مکتب حاج قاسم، امتداد همین مکتب است و حاج قاسم پرورش یافته همین مکتب امام و رهبری است. اخلاص، خداخواهی، عدالت‌خواهی، حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم جزو آموخته‌های شهید سلیمانی در همین مکتب است.

شهید سلیمانی یک اراده پولادین، الگو و قهرمان برای ایران اسلامی و جهان اسلام است
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز شهید سلیمانی خود یک مکتب و مدرسه درس‌آموز این راه نورانی است، گفت: شهید سلیمانی یک اراده پولادین، الگو و قهرمان برای ایران اسلامی و جهان اسلام است. شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم در غرب آسیا بود که در کسوت دفاع از مظلومان و فلسطین مظلوم و مقتدر، تلاش کرد تمامی تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و حقیقتا در این عرصه در شناخت نیروهای با استعداد و کارآمد و به کارگیری این نیروها جهت ایستادگی مقابل دشمنان و دفاع از سرزمین و ارزش‌های اسلامی موفق بود.

دکتر رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت شناخت ظرفیت‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی حاج قاسم سلیمانی، این شهید والامقام را مرد علم و عمل، سیاست و معنویت و میدان دیپلماسی عنوان کرد و افزود: خدای متعال به این شهید والامقام عزتی عنایت کرد که او توانست مقاومت را به صورت منسجم به گونه‌ای در منطقه فعال کند که از مردم مظلوم فلسطین گرفته تا مردم لبنان، یمن، عراق، سوریه و دیگر نقاط منطقه احساس کردند که دشمن در مقابل ایستادگی آنها شکست‌پذیر است و در واقع کار بزرگ حاج قاسم سلیمانی القاء باور «ما می‌توانیم» به ملت‌های منطقه بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه خدای متعال به شهید سلیمانی شهادت و پیروزی را توأمان عنایت کرد، افزود: او هم توانست سرزمین‌های اشغال شده را فتح کند و هم با اراده خدا قلوب مردم کشورهای منطقه را تسخیر کند، در حقیقت به خاطر عمل صالح، ایستادگی و صداقت او خدای متعال عشق او را در قلب‌ها جای داد که این درسی بزرگ برای همه ماست.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: آنها که وقتی زورشان به مقاومت نرسیده به کشتن زنان و کودکان روی آورده‌اند سرنوشت فرعون را بخوانند که خدای متعال چگونه از کودک‌کشی او امت موسی را شکل داد و به حیات فرعون خاتمه داد.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه ما یقین داریم از خون بیش از ۱۰ هزار کودک مظلوم فلسطینی دستِ انتقام الهی بیرون خواهد آمد، تصریح کرد: نابودی رژیم غاصب صهیونیستی قطعی است و به زودی همگان شاهد پایان این رژیم جنایتکار خواهند بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با پول و امکانات آمریکایی‌ها حفظ نخواهد شد، تاکید کرد: معتقدیم طوفان الاقصی ادامه خواهد داشت و پایان طوفان الاقصی پایان رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان به این دلیل بزدلانه و شبانه شهید سلیمانی را به شهادت رساندند که او داعش دست پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه ریشه‌کن کرد، افزود: همه ملت‌های منطقه بدانند امنیت امروز خود را مدیون حاج قاسم سلیمانی و شهدای عالی‌قدر جریان مقاومت هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان نه تنها از شهید سلیمانی بلکه از مزار مطهر و زائران او هم هراس دارند و آنها را نیز مورد عداوت و دشمنی قرار می‌دهند، خطاب به آمران و عاملان این جنایت تاکید کرد: امروز سیل جمعیتی که به طرف مزار نورانی شهید سلیمانی در حال حرکت بود را با عمل جنایتکارانه مورد حمله قرار دادید اما بدانید در مقابل این جنایتی که مرتکب شده‌اید هزینه‌ای خواهید داد که از عمل خود سخت پشیمان شوید.

رئیسی افزود: زمان و مکان پاسخ این جنایت در اختیار امت اسلامی و نیروهای مقاومت خواهد بود که به اذن‌الله دست انتقام الهی بیرون خواهد آمد و شما را سر جایتان خواهد نشاند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز نیروهای مقاومت در منطقه از هر زمان با انگیزه‌تر و با اندیشه‌تر در میدان هستند، تصریح کرد: امروز خون شهدای فلسطین موجب بیداری ملت‌های جهان شده و اگر دیروز امام و رهبری، فلسطین را مسئله اول جهان اسلام عنوان کرده بودند با این شجاعت‌ها و شهامت‌های مردم مظلوم و مقتدر غزه امروز مسئله فلسطین به مسئله اول جهان بشریت و همه انسان‌های آزاده تبدیل شده و مردم دنیا با همه وجود از رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیانش نفرت دارند.

رئیسی با بیان اینکه خون شهید سلیمانی و شهدای فلسطین حیاتی ابدی دارد و موجب حیات‌بخشی به بسیاری از مردم دنیا خواهد شد، تصریح کرد: باور داریم خون مطهر شهید سلیمانی و همه شهدای مظلوم فلسطین، نظام ناعادلانه کنونی در جهان را به هم خواهد ریخت و نظم عادلانه نوینی را نوید می‌دهد.

رئیس جمهور تاکید کرد: این وعده تخلف‌ناپذیر الهی است که نصرت و پیروزی از آنِ ملت فلسطین خواهد بود، رژیم صهیونیستی و حامیانش رو به زوال خواهند رفت و تمدن نوین اسلامی در جهان جلوه‌گر خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۵٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha