۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
یک هزار دستگاه K۱۳۲ امسال روانه بازار می‌شود/ قیمت‌های فعلی بازار خودرو مورد قبول نیست
مدیرعامل ساپکو اعلام کرد:

یک هزار دستگاه K۱۳۲ امسال روانه بازار می‌شود/ قیمت‌های فعلی بازار خودرو مورد قبول نیست

مدیرعامل ساپکو با اشاره به تولید آزمایشی هفت دستگاه K۱۳۲، گفت: قرار است که تا شهریور ۷۰ دستگاه خودرو دیگر تولید و مورد تست و آزمایش قرار گیرد و تا پایان سال هزار دستگاه از این محصول روانه بازار شود.

کلید واژه K۱۳۲  و عادل پیر محمدی و ساپکو هم اضافه شود 

به گزارش بازار، عادل پیرمحمدی در نشست سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو K۱۳۲ با اشاره به تولید آزمایشی هفت دستگاه K۱۳۲  ، گفت: قرار است که تا شهریور ۷۰ دستگاه خودرو تولید و مورد تست و آزمایش قرار گیرد و تا پایان سال هزار دستگاه از این محصول روانه بازار شود.

او همچنین  با اشاره به داخلی سازی تمام قالب‌های فلزی این پروژه گفت: مواد اولیه قالب‌های بدنه این خودرو نیز داخلی سازی شده به طوری که تا حد امکان به ساخت داخل عمق بخشیده‌ایم.

او با اشاره به فعالیت بیش از ۱۵۰ سازنده در این پروژه اظهار کرد: این پلتفرم ایرانی بوده و با برند کاملا ایرانی عرضه می‌شود و بیشتر قطعات تغییر یافته و تنها در راستای پروژه ۳۰۱ خواهد بود. حتی سیستم برق الکترونیک، تریم‌ها و موتور محرکه این خودرو نیز متفاوت بوده و استایل خودرو بدون مشارکت یک درصدی خارجی‌ها، کاملا ایرانی است.

مدیرعامل ساپکو با تاکید بر این که صنعت خودرو لوکوموتیو صنعت هر کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: اگر این صنعت به معنای واقعی راه بیفتد و شاهد توسعه محصول همانند حرکت جهادی کنونی در این صنعت و ادامه دار بودن آن باشیم به توسعه دست خواهیم یافت که بر این اساس در هفته‌های آتی رونمایی از خودروهای جدید استارت می‌خورد.

قیمت‌های بازار را قبول نداریم
او  با تاکید بر این که در حال حاضر قیمت‌های خودرو در بازار را به هیچ عنوان قبول نداریم، اظهار کرد: اگر قیمت خودرو همراه با سود منطقی در نظر گرفته شود بدون شک خودروسازان عرضه بیشتری خواهند داشت. ضمن آن که در صورت اصلاح قیمت، توسعه محصول اتفاق خواهد افتاد.

پیر محمدی با بیان این که ایران خودرو در چند وقت اخیر زیان دیده اما اجازه نداده تا سازندگان همکار دچار ضرر شوند، تصریح کرد: تولید دو هزار خودرو در روز به مدد سازندگان محقق شده که باید حفظ شود حال آنکه ساپکو در حال حاضر با ۷۵۰ قطعه ساز قرارداد همکاری دارد که باید به فکر منافع آن‌ها باشد.

به گفته پیر محمدی، در قیمت گذاری مواد اولیه و افزایش قیمت آن مورد توجه قرار نمی‌گیرد در حالی که باید واقعیت صنعت خودرو به درستی دیده تا نتایج درستی حاصل شود.

کد خبر: ۲۶٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha