۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
سامانه «اطلس سرمایه‌گذاری» تا دهه فجر رونمایی می‌شود
معاون وزیر اقتصاد:

سامانه «اطلس سرمایه‌گذاری» تا دهه فجر رونمایی می‌شود

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مرحله نخست سامانه «اطلس سرمایه‌گذاری» با هدف ایجاد بستری مناسب برای راهنمایی سرمایه‌گذاران، تا دهه مبارک فجر رونمایی می‌شود.

به گزارش بازار، علی فکری در نشست سراسری هماهنگی ایجاد سامانه «اطلس سرمایه‌گذاری»، اظهار داشت: هدایت سرمایه‌گذاری در کشور اهمیت ویژه‌ای دارد و موضوع جذب سرمایه‌گذاری یکی از اولویت‌های رئیس‌جمهور است.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران افزود: رئیس جمهوری در بازدید از وزارت اقتصاد، جذب سرمایه‌گذاری را به عنوان مطالب مهم مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی موضوعات متعددی مطرح است، گفت: اطلس سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که با هدف ایجاد بستری برای راهنمایی سرمایه‌گذاران در راستای تسهیل اقدامات اجرای طرح و بهره‌برداری از مزیت‌ها و امکانات جغرافیایی از جمله زیرساخت‌های مورد نیاز مانند آب، برق و گاز و غیره ایجاد شده است.

فکری ادامه‌داد: اطلس سرمایه‌گذاری علاوه بر اینکه می‌تواند با در اختیار قرار دادن ملاحظات زیست محیطی، وضعیت دسترسی منطقه به شبکه حمل و نقل و غیره، سرمایه‌گذار را به‌سمت بهترین محل برای اجرای طرح خود هدایت کند، ابزار مدیریتی مناسبی برای کمک به تصمیم‌گیران کلان کشور بر اساس واقعیت‌های عینی موجود نیز ایجاد خواهد کرد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: مدتی از شروع اطلس سرمایه گذاری گذشته و انتظاراتی ایجاد شده است و با تاکید وزیر اقتصاد به دنبال یک نتیجه ملموس هستیم که تا دهه مبارک فجر فاز نخست این سامانه رونمایی خواهد شد و در مراحل بعدی توسعه خواهد یافت.

برپایه این گزارش، سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با مشارکت سازمان نقشه برداری کشور و همکاری سایر دستگاه‌های ملی و استانی ذی‌ربط برای بهره‌برداری از داده‌های مکانی و جانمایی و هدایت دقیق طرح‌های سرمایه‌گذاری بر مبنای اطلاعات دقیق و سازوکارهای علمی، اقدام به راه‌اندازی اطلس سرمایه‌گذاری روی بستر زیرساخت داده‌های مکانی (SDI) کرده که این اقدام در مراحل نهایی پیشرفت در تکمیل اتصالات دستگاه‌های استانی و ملی ذی‌ربط و نیز، ایجاد مدل داده‌ها و تدوین مدل‌های تحلیلی مورد نیاز است.

کد خبر: ۲۶۵٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha