۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی بوشهر به ۹۸.۶ درصد می‌رسد
مدیرعامل شرکت گاز بوشهر:

ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی بوشهر به ۹۸.۶ درصد می‌رسد

بوشهر- رحمانی، مدیرعامل شرکت گاز بوشهر گفت: با اجرای گازرسانی به ۲۱ روستای جدید در سال جاری، ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی استان به ۹۸.۶ درصد می‌رسد.

مسلم رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: هفت هزار و ۱۹۹ کیلومتر شبکه گازرسانی در بوشهر اجراشده است که از این مقدار ۳۹۹ کیلومتر خطوط تغذیه و شش هزار و ۸۰۰ کیلومتر نیز مربوط به شبکه‌های توزیع است.

وی تصریح کرد: شمار مشترکان استان بوشهر ۲۱۵ هزار و ۲۵۶ نفر است که از این تعداد ۲۱۱ هزار و ۸۳۰ مشترک خانگی، دو هزار و ۷۸۷ مشترک تجاری و عمومی و ۵۳۹ مشترک صنعتی است.

مدیرعامل شرکت گاز بوشهر بابیان اینکه ۲۴ هزار و ۵۱۱ مشترک مربوط به سال ۹۸ بوده است، اضافه کرد: امسال گازرسانی به ۲۱ روستای جدید با تعداد یک هزار و ۳۱ خانوار شامل ۱۳ روستای دشتستان و هشت روستای دیلم در دست اجرا است.

رحمانی در خصوص فعالیت درزمینه خودکفایی ساخت اقلام و تجهیزات درزمینه ردیابی لوله‌های پلی‌اتیلن در سال ۹۸ گفت: این شرکت موفق به طراحی و ساخت دستگاه ردیاب آکوستیک لوله‌های پلی‌اتیلن گاز شد.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر ثبت اختراع دستگاه در مرحله داوری و گرفتن استاندارد IGS دستگاه از شرکت ملی گاز ایران در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر افزود: همچنین مراحل تجاری‌سازی دستگاه نشت یاب نقطه‌ای گاز به منظور تشخیص درست و دقیق محل نشتی‌های زیرزمینی در این شرکت در حال پیگیری است.

رحمانی یادآور شد: سهم بوشهری‌ها در برخورداری از لوله‌کشی گاز به عنوان سوخت پاک هرچند دیرهنگام بود اما شتاب در اجرای طرح‌های گازرسانی به مناطق شهری و روستایی مطالبه دیرینه مردم را محقق کرده است.

وی بابیان اینکه با انجام پروژه‌های متفاوت امروز ضریب نفوذ گازرسانی در روستاها از ۳۶ به ۹۶.۵ درصد افزایش‌یافته است، اضافه کرد: در این مدت شاهد تحولی عظیم در روند گازرسانی به مناطق روستایی بوده‌ایم و تحقق این مهم تأثیر بسزایی در توسعه زیرساخت‌ها و رونق و آبادانی هرچه بیشتر این مناطق داشته است.  

مدیرعامل  شرکت گاز بوشهر گفت: تعداد شهرهای گازدار استان از ۳۰ به ۳۹ شهر ارتقا یافته است و در این مدت ضریب نفوذ گاز شهری از ۷۲ به ۹۹.۲ درصد افزایش‌یافته است.

رحمانی افزود: در زمان حاضر همه شهرهای بوشهر به جز جزیره خارگ که منبع گازی ندارد زیر پوشش نعمت گاز طبیعی هستند.

کد خبر: ۲۶٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha