۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
۲۹ روستای لرستان برق‌رسانی می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان:

۲۹ روستای لرستان برق‌رسانی می‌شود

لرستان- خودنیا، مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از برق‌رسانی به ۲۹ روستای استان در سال ۹۹ خبر داد.

فریدون خودنیا در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار لرستان از نعمت برق برخوردار هستند؛ تنها دو روستا برق‌رسانی نشده که یکی از این روستاها به دلیل اینکه صعب‌العبور است و یکی دیگر به دلیل وجود معارض بدون برق مانده است.

وی افزود: برق‌رسانی روستاهای بین پنج تا ۱۰خانوار را در دستور کار داریم و برای امسال حدود ۲۹ روستا با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برق‌رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه اوج مصرف برق در استان از ساعت ۱۱ الی ۱۷ است، عنوان کرد: در ساعات پیک مصرف حدود ۶۰۷ مگاوات مصرف برق داریم و پیش‌بینی می‌شود در چند روز آینده به ۷۰۰ مگاوات برسد.

وی بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته حدود پنج درصد افزایش مصرف برق را داشته‌ایم؛ افزایش نرخ برق برای کسانی که الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند هفت درصد و برای کسانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند ۲۳ درصد بوده است.

خودنیا تصریح کرد: برای احداث نیروگاه خورشیدی خانگی هرکسی که متقاضی و دارای کنتور برق باشد قرارداد ۲۰ ساله بسته می‌شود و برق را به نرخ تضمینی خریداری می‌کنیم؛ فرد با هزینه خود نیروگاه احداث می‌کند و هر ۱۰ کیلوواتی را که نصب کند حدود سه میلیون تومان ماهانه درآمد دارد.

وی با اشاره با آب وهوای معتدل لرستان با بیان اینکه حدود ۲۹۰ روز آفتابی داریم، خاطرنشان کرد: زاویه تابش خورشید و سرعت وزش باد مناسب و دما معتدل بوده، به همین دلیل سلول‌های خورشیدی در استان بالاترین راندمان را در کل کشور دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: انتظار داریم مشترکان بهای برق مصرفی‌شان را پرداخت کنند که ما بتوانیم با همین هزینه‌ها خدمتگذار خوبی برای مردم باشیم و کارهای توسعه، احداث و بهینه‌سازی را روی شبکه‌ها انجام دهیم و شبکه‌های پایداری داشته و برق مطمئنی توزیع کنیم.

خودنیا اظهار داشت: در این ایام که هوا گرم است فرصت استفاده از برق را برای همه مردم مهیا کنیم و اجازه دهیم که دیگران هم از نعمت برق استفاده کنند.

کد خبر: ۲۶٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha