۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
تمام قطعات ناوشکن دنا در ماموریت هشت ماهه توسط متخصصان داخلی تامین شد
دریادار ایرانی در گفت و گو با بازار:

تمام قطعات ناوشکن دنا در ماموریت هشت ماهه توسط متخصصان داخلی تامین شد

بوشهر- ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام قطعات ناوشکن دنا در ماموریت هشت ماهه توسط متخصصان داخلی تامین شده است.

دریادار شهرام ایرانی در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ایران در حوزه دریا و دریانوردی دارای جایگاه ویژه ای است و روز به روز شاهد پیشرفت بیشتر در این مسیر هستیم.

وی افزود: توسعه اقتصاد دریامحور از مهم ترین مسایل در کشور است که مورد تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار دارد و همه موظفیم در این مسیر اهتمام ورزیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: برپایی این نمایشگاه در بوشهر، نشانه توان و ظرفیت بالای استان بوشهر در حوزه دریانوردی است که باید تقویت شود.

ایرانی تصریح کرد: انتقال کانون های جمعیتی به سمت سواحل یک‌اولویت اساسی است که باید گام های بلندی در این مسیر برداریم.

وی به ماموریت ناوگروه ۸۶ ارتش اشاره کرد و یادآور شد: ناو گروه ۸۶ آنچه که توانست در دنیا رقم بزند، در واقع نمادی از علم و دانش حوزه دریانوردی و نبوغ جوانان کشورمان بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن دنا برای ۲۸.۵ درجه کجی طراحی شده اما در اقیانوس آرام ۴۸ درجه دچار کجی شد.

وی بیان کرد: در مدت زمان هشت ماهه ماموریت ناوشکن دنا، بزرگ‌‍‌ترین ابهام این بود که در این مدت چگونه قطعات تامین و تعمیرات آن انجام شد.

ایرانی تصریح کرد: در واقع تمام قطعات موردنیاز این ناوشکن با استفاده از ظرفیت تولید داخل تامین شد که حیرت جهانیان را برانگیخت.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه بزرگ صنایع دریایی و دریانوردی ایران با مشارکت ۱۲ استان کشور در استان بوشهر گشایش یافت.

کد خبر: ۲۶۵٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha