۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶
تقویت تعامل بین فعالان بخش خصوصی طبس با اتاق بازرگانی
رئیس اتاق بازرگانی بیرجند مطرح کرد؛

تقویت تعامل بین فعالان بخش خصوصی طبس با اتاق بازرگانی

بیرجند- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: ارتباط و پیوند فعالان بخش خصوصی شهرستان طبس با اتاق بازرگانی باید تقویت شود.

علیرضا خامه زر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با هدف ارتباط بیشتر با فعالان بخش خصوصی شهرستان طبس در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های این شهرستان با عنوان روایت پیشرفت شرکت کرده ایم.

وی افزود: هدف اصلی از این بازدید معرفی کردن اتاق بازرگانی به عنوان دبیر شورای دولت و بخش خصوصی جهت انعکاس مشکلات احتمالی بخش خصوصی و همچنین هم افزایی هرچه بیشتر شهرستان طبس با سایر بخش های استان بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه امیدواریم فعالان بخش خصوصی شهرستان طبس ارتباط بیشتری را با حوزه‌های خصوصی از جمله اتاق بازرگانی، تعاون، اصناف و منطقه ویژه اقتصادی برقرار کنند، گفت: ارتباط و پیوند با شهرستان طبس باید تقویت شود در صورتی که اگر در این شهرستان نیازمندی در حوزه تولید وجود داشته باشد و این کالا در مرکز استان یا سایر شهرستان ها تولید شود، بتوانیم کمک کننده باشیم.

وی با اشاره به اینکه قطعا مشکلات احتمالی فعالان بخش خصوصی شهرستان طبس با ارتباطی که با اتاق بازرگانی می‌گیرند مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: با توجه به اینکه در گذشته شهرستان طبس زیر مجموعه استان یزد بوده پرونده تعدادی از کارت‌های بازرگانی به خصوص در حوزه معدن هنوز در اتاق یزد است که تقاضا داریم فعالان بخش خصوصی جهت انتقال آن به استان اقدام کنند.

خامه زر با بیان اینکه قطعا پروسه صدور کارت و صدور عضویت از فعالان بخش خصوصی استان نسبت به سایر نقاط کشور کوتاه تر انجام می شود، گفت: کمیسیون های ده گانه اتاق بازرگانی به عنوان بازوهای مشورتی نیز می توانند کمک شایانی به فعالان بخش خصوصی داشته باشند.

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به همت مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های ذی ربط و همچنین هم افزایی و همراهی بین بخش دولتی و خصوصی نمایگشاهی از جنس روایت پیشرفت در شهرستان طبس برگزار شده است که اقدامی ابتکاری و خلاقانه است.

وی ادامه داد: این گونه نمایشگاه‌ها می توانند الگویی برای سایر شهرستان‌ها باشند تا هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی به صورت مجزا آنچه که رقم زدند در طی دولت سیزدهم را برای شهروندان و مراجعه کنندگان ارائه کنند.

اشرفی با بیان اینکه بخش خصوصی شهرستان طبس، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان باید افزایش سطح تعاملات را داشته باشند، افزود: باید از ظرفیت هایی که در اتاق بازرگانی و اتاق تعاون برای مباحثی که در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح می‌شود حتما استفاده بهینه صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت شکل‌گیری زنجیره طیور در شهرستان طبس، گفت: با توجه به آنچه که در ساختار واحدهای صنعتی شهرستان طبس وجود دارد حتما از منابع استانی برای احیای این واحدها کمک خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تعاملات بین فعالین اقتصادی شهرستان طبس با اتاق تعاون و اتاق بازرگانی باشیم، عنوان کرد: واحدهای تولیدی شهرستان طبس می‌توانند در پروژه نهضت ملی مسکن برای ‌تکمیل واحدهای مسکونی خود استفاده بهینه را داشته باشند.

کد خبر: ۲۶۵٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha