۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
تامین ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر
سرپرست سازمان امور عشایر ایران عنوان کرد

تامین ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر

احمدی میرقائد، سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر با تامین ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور، از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی کشور هستند.

به گزارش بازار، سیاوش احمدی میرقائد در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه (س) و بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سید شهدای عشایری "سردار قاسم سلیمانی" که به صورت وبیناری با حضور مدیران و کارکنان استانی امور عشایر کشور در سالن کوچ برگزار شد، اظهار داشت: عشایر یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی کشور هستند و وظیفۀ خدمات‌رسانی به این جامعۀ مولد بر عهدۀ سازمان امور عشایر گذاشته شده هرچند که ممکن است گاهی موانعی به وجود بیاید، اما تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اعتبارات خوبی که در دو سال اخیر در حوزه عشایر اختصاص یافته و دستور رییس‌جمهور برای تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات حوزه عشایر، گفت: دو هزار میلیارد تومان تسهیلات که تا دو هزار ۴۰۰ میلیارد تومان هم قابل افزایش است و همچنین ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات تبصرۀ ۱۸ بودجه بخشی از این اعتبارات است که می‌تواند تأثیر زیادی در رونق تولید در مناطق عشایری داشته باشد.

احمدی میرقائد با بیان این که جمعیت عشایری کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است اما بیش از ۲۰ میلیون نفر در کشور ریشه و پیشینه عشایری دارند، ابراز داشت: عشایر با این جمعیت کم اثرگذاری زیادی دارند و یکی از محورها و ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی هستند، به طوری که در حوزه اقتصاد، ۲۵ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سید شهدای عشایری "سردار قاسم سلیمانی"، اظهار کرد: اثرگذاری سردار سلیمانی در جبهه مقاومت به قدری بود که دشمنان کینه به دل گرفتند و وی را به شهادت رسانند.

وی با بیان این که امروز راه این سردار عزیز، الگویی برای جوانان عشایری شده، به نامگذاری سالروز شهادت سردار سلیمانی به عنوان "روز جهانی مقاومت" اشاره کرد و افزود: برای ما و جامعه عشایری افتخار است کسی که این روز به مناسبت شهادت او در تقویم کشور نامگذاری شده، خود از فرزندان عشایر بوده است.

احمدی میرقائد با اشاره به سابقه تاریخی عشایر در دفاع از کیان کشور افزود: عشایر همچنین در ۸ سال دفاع مقدس نیز رشادت کردند و در غرب کشور اولین کسانی که در برابر حملۀ دشمن ایستادند، عشایر بودند و وجود ۱۲ هزار شهید عشایری، نشان دهنده وفاداری آنان به انقلاب و نظام و آمادگی همیشگی برای دفاع از سرحدات کشور است.

کد خبر: ۲۶۵٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha