۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
مکان‌های احداث مراکز لجستیک در استان‌های خراسان‌رضوی، فارس و یزد تصویب شد
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی:

مکان‌های احداث مراکز لجستیک در استان‌های خراسان‌رضوی، فارس و یزد تصویب شد

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از تصویب مکان‌های احداث مراکز لجستیک در استان‌های خراسان‌رضوی، فارس (جهرم) و یزد (اردکان) خبر داد و آن را گامی موثر در توسعه کشور دانست.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور، اظهار کرد: در دوازدهمین جلسه ستاد مراکز لجستیک کشور، با حضور اعضای این ستاد و مقامات استانی استان‌های خراسان‌رضوی، اصفهان، فارس و یزد، مکان‌های پیشنهادی احداث مراکز لجستیک مشهد، جهرم و اردکان تایید و گام‌های مؤثر و عملیاتی برای تسریع در راه‌اندازی مرکز لجستیک اصفهان تعریف شد.

دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور گزارش جلسه ستاد را با تأکید بر اهمیت مراکز لجستیک به‌عنوان محرک‌های توسعه و ترانزیت کشور تشریح کرد و گفت: این نشست با مرور اقدامات اجرایی احداث مرکز لجستیک اصفهان جهت پیشبرد هرچه سریع‌تر این مرکز و تایید مکان‌های پیشنهادی مراکز لجستیک مشهد، اردکان و جهرم، با حضور اعضای ستاد و مقامات استانی برگزار شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در این جلسه، مکان یابی دهکده لجستیک مشهد که از سال ۱۳۹۸ مطرح شد و چندین سال متوقف مانده‌بود با پیگیری مستمر وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم با همکاری استانداری خراسان‌رضوی به نتیجه رسید. در این راستا، براساس مطالعات صورت‌گرفته، نیاز به حدود ۲۵۰ هکتار زمین برای احداث این مرکز مشخص شد و مکان ایستگاه راه‌آهن شهید مطهری که یکی از ایستگاه‌های مهم تبادلی محور شمال-جنوب و شرق به غرب ریلی کشور است، با امکان الحاق ۱۰۵ هکتار از اراضی مجاور که استانداری خراسان‌رضوی فرصت آن را فراهم خواهد کرد به‌عنوان نقطه بهینه برای ایجاد دهکده لجستیک استان تایید شد.

افندی‌زاده افزود: طبق گزارش ارائه شده از سوی استانداری اصفهان در جلسه، مراحل تعیین و تایید سرمایه‌گذار، صدور موافقت‌نامه اصولی و اخذ استعلامات از مراجع استانی برای ایجاد دهکده لجستیک اصفهان در حال انجام است و فرآیند تخصیص زمین و اخذ مجوزات ساخت و ساز در دستور کار قرار دارد. امیدواریم با حمایت انجام‌شده از سوی ستاد مراکز لجستیک در سطح ملی و همکاری مرکز ملی پایش مطالعات و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای صدور مجوزهای لازم، مراحل اجرایی به‌سرعت پیگیری شوند.

در ادامه، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: به‌منظور اجرای سند آمایش مراکز لجستیک کشور، موقعیت جغرافیایی پهنه جهرم به‌عنوان یکی از مراکز مورد تأیید این سند مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس گزارش مشاور شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، منطقه ویژه اقتصادی جهرم واقع در جاده شیراز - جهرم، حدود ۳۰ کیلومتری جهرم، به‌عنوان مکان بهینه تصویب قرار گرفت. در پایان، سه گزینه منتخب برای مرکز لجستیک اردکان توسط مشاور معرفی و با استفاده از روش ارزیابی کمی و کیفی و تحلیل اقتصادی انجام‌شده، گزینه منتخب معرفی شده از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که هم‌جوار با خط آهن و در فاصله ۱.۵ کیلومتری از جاده اصلی است تصویب شد و مقرر شد مساحت ۵۰ هکتار با تایید شورای برنامه‌ریزی استان برای شروع عملیات فاز اول احداث در دستورکار قرار گیرد.

دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور در پایان اظهار کرد: نگاه ویژه دولت به موضوع لجستیک و ترانزیت در چارچوب برنامه توسعه هفتم، سبب شده تا ستاد از تمامی ظرفیت‌های استانی به‌منظور تقویت هم‌افزایی ملی و همکاری فرابخشی دستگاه‌های ذیربط استفاده کند. این تدابیر باعث می‌شود تا جنبه‌های عملیاتی در ستاد به‌شکل‌ی چشم‌گیرتر نمایان شود.

کد خبر: ۲۶۵٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha