۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
تربیت نیروی ماهر و ترویج مهارت آموزی یکی از نیازهای ضروری در کردستان است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

تربیت نیروی ماهر و ترویج مهارت آموزی یکی از نیازهای ضروری در کردستان است

سنندج – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان تربیت نیروی ماهر و ترویج مهارت آموزی با هدف ایجاد فرصت های جدید شغلی را یکی از نیازهای ضروری این استان عنوان کرد.

فرزاد پیشکاری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به نیازهای استان کردستان در بخش های مختلف، بیان کرد: مهارت آموزی و تربیت نیروی کار حرفه ‌ای و ماهر موجب ایجاد اشتغال پایدار در جامعه می شود و به همین دلیل این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

وی آموزش و مهارت آموزی را مهم‌ ترین سرمایه کشور دانست و اظهار داشت: آموزش، مهارت و توانمند سازی باید در اولویت تربیتی فرزندان در خانواده ها و نظام آموزش و پرورش و دانشگاه ها قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با بیان اینکه تحصیلات دانشگاهی و داشتن مدرک منجر به ایجاد اشتغال نمی شود بلکه در کنار مدارک دانشگاهی باید فارغ التحصیلان مهارت‌های لازم را برای ایجاد کسب و کار نیز فرا گیرند، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای بهترین مکان برای آموزش، توانمند سازی و مهارت آموزی این افراد است.

وی آموزش های فنی و حرفه ای را مقدمه ای برای مهارت آموزی و توانمندی سازی جوانان برای ایجاد اشتغال خواند و گفت: با گذراندن این دوره ها و تلاش و همت شبانه روزی، زمینه اشتغال در جامعه فراهم خواهد شد.

پیشکاری آموزش و مهارت آموزی کارگران را نیز از مهمترین اولویت های وزارت کار عنوان کرد و با بیان اینکه این آموزش ها موجب مهارت آموزی و ارتقای سطح علمی در کارگران به ویژه کارگران ساختمانی خواهد شد، اظهار داشت: با آموزش و مهارت آموزی کارگران شاهد کاهش حوادث کارگری خواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال در استان کردستان گفت: در صورت توجه به مسئله مهارت آموزی می توان بخش زیادی از نیازهای جامعه جوان و جویایی شغل را رفع کرد و به همین دلیل باید فرهنگ سازی مهارت آموزی به عنوان یک اصل مهم در دستور کار قرار گیرد و همه مردم در جریان نتایج مثبت این مهم قرار گیرند.

کد خبر: ۲۶۵٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha