۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
تمدید گواهی امضای الکترونیکی به صورت کاملاً غیرحضوری در بوشهر
رئیس صمت بوشهر خبر داد:

تمدید گواهی امضای الکترونیکی به صورت کاملاً غیرحضوری در بوشهر

بوشهر- حسینی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر گفت: امکان صدور گواهی امضای الکترونیکی در استان به صورت نیمه‌حضوری فراهم شد.

سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امکان تمدید گواهی به صورت کاملاً غیرحضوری برای بهره‌مندی کاربران تجارت خارجی نیز در استان بوشهر میسر شد.

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت و در راستای تسهیل فرآیند صدور و تمدید گواهی و تمدید گواهی امضای الکترونیکی به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه دولت الکترونیک امکان «صدور نیمه‌حضوری گواهی امضای الکترونیکی، «تمدید کاملاً غیرحضوری گواهی امضای الکترونیکی و صدور گواهی با اعتبار دوساله فراهم‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر عنوان کرد: به منظور تمدید غیرحضوری یک هفته قبل از اتمام اعتبار گواهی لینک تمدید توسط مرکز صادرکننده گواهی برای صاحب گواهی پیامک می‌شود.

حسینی اضافه کرد: پس از اتصال توکن و ثبت درخواست در سامانه (gica.ir) ابتدا وضعیت متقاضی از سازمان ثبت احوال کشور استعلام و در صورتی که گواهی متضمن عنوان شغلی باشد، رابطه استخدامی وی از سازمان اداری و استخدامی کشور (اسناد برای کارمندان دولتی) و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اداره ثبت شرکت‌ها (برای کارمندان بخش خصوصی) استعلام می‌شود و درنهایت با پرداخت اینترنتی تعرفه، گواهی به صورت بر خط تمدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عدم نیاز به مراجعه و اسناد کاغذی از مزایای روش بر خط است، گفت: برآورد می‌شود این خدمت منجر به حذف ۲۷۰ هزار مراجعه حضوری و یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار برگ کاغذی در سال شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر خاطرنشان کرد: کاهش حمل‌ونقل، کاهش مصرف سوخت و پیشگیری از آلودگی هوا و حفاظت محیط‌زیست و از همه مهم‌تر افزایش بهره‌وری و کارایی از دیگر مزایای این خدمت است.

کد خبر: ۲۶٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha