۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
اعمال محدودیت مصرف گاز برای صنایع بزرگ در گلستان | مشترکان خانگی خط قرمز ما هستند 
سخنگوی شرکت گاز گلستان خبر داد؛

اعمال محدودیت مصرف گاز برای صنایع بزرگ در گلستان | مشترکان خانگی خط قرمز ما هستند 

گرگان- سخنگوی شرکت گاز گلستان گفت: اولویت قعطی و یا اعمال محدودیت گاز با صنایع بی جان است و جایگاه های سی ان جی، مرغداری ها و گلخانه ها در اولویت بعدی قرار دارند.

سید جلال ابوالقاسمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به دلیل اینکه سراسر کشور و به خصوص استان گلستان با ناترازی گاز مواجه است باید مصرف بهینه مد نظر مشترکان قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه برقراری جریان گاز مشترکان خانگی خط قرمز شرکت گاز است، افزود: در صورت ضرورت، اولویت قعطی و یا اعمال محدودیت گاز با صنایع بی جان است که کمتر متضرر می شوند و جایگاه های سی ان جی، مرغداری ها و گلخانه ها در پله های بعدی قرار دارند.

سخنگوی شرکت گاز گلستان گفت: در حال حاضر برای ۲ واحد صنعتی بزرگ گلستان شامل نیروگاه سیکل ترکیبی برق علی آبادکتول و سیمان پیوند گلستان محدودیت مصرف گاز به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه این صنایع از سوخت جایگزین استفاده می‌کنند، گفت: سیمان پیوند از صنایع فوق عمده به حساب می آید که از قبل، سوخت دوم مورد نیاز خود را تامین کرده بود.

ابوالقاسمی با بیان اینکه تعطیلی هیچ صنعتی مد نظر نیست، تصریح کرد: وزارت نفت نسبت به تهیه سوخت صنایع متعهد بوده و در صورتی که استان با ناترازی گاز مواجه شود، سوخت دوم مورد نیاز آنها را تامین خواهد کرد.

وی بیان کرد: در ماه های اخیر به تمام صنایع نامه نگاری شده که نسبت به تهیه سوخت دوم در چهار ماه پایانی سال اقدام کنند زیرا امکان استفاده از سوخت دوم برای مشترکان خانگی وجود ندارد ضمن اینکه میزان مصرف صنایع قابل قیاس با مشترکان خانگی نیست.

به گفته وی، در تابستان روزانه ۶ میلیون متر مکعب برای تامین برق استان به نیروگاه ها تزریق میشد.

سخنگوی شرکت گاز گلستان افزود: استان گلستان در انتهای خط قرار داشته و تولید کننده گاز نیست.

کد خبر: ۲۶۵٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha