۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
گوشت یا چربی تنظیم بازار در فروشگاه های شیرین عسل!
دولت از دامداران گوشت بخرد یا نظارت کند؟

گوشت یا چربی تنظیم بازار در فروشگاه های شیرین عسل!

در حالی که رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به دنبال ورود دولت به خرید دام است به نظر میرسد باید نقش نظارتی اش را در فروشگاه هایی مانند شیرین عسل بیشتر کند که چربی گوسفند به جای گوشت به مردم فروخته نشود.

به گزارش بازار، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز (دوشنبه ۱۱ دی ماه) کمیسیون متبوع خود در خصوص بررسی دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز، گفت: با توجه به افزایش ناگهانی قیمت گوشت قرمز در بازار مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام هرچه سریع تر دام مازاد عشایر و دامداران را با قیمت مناسب خریداری و گوشت آن را به بازار عرضه کند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با ورود وزارت جهاد کشاورزی به بازار و خرید دام مازاد دامداران واسطه‌ها حذف می‌شوند و قیمت تمام شده گوشت قرمز کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: درحال حاضر نیازی به افزایش میزان واردات گوشت قرمز وجود ندارد و با خرید دام مازاد می‌توان عرضه به بازار در راستای کاهش قیمت گوشت قرمز را مدیریت کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مقرر شد معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گزارش مکتوبی از وضعیت گوشت قرمز به کمیسیون کشاورزی ارائه کند، عنوان کرد: مکاتبه‌ای با رئیس جمهور در زمینه افزایش قیمت گوشت قرمز انجام داده‌ایم و خرید دام مازاد دامداران و عشایر نیز پیشنهاد منطقی محسوب می‌شود.

عسکری در حالی این اظهارات را بیان می کند که چندی است مرغ های ترکیه ای با وزن غیر متعارف و معمول استاندارد ( 2 کیلو) در مجموعه های شیرین عسل توزیع می شود در کنار آن نیز گوشت هایی تحت عنوان گوشت های تنظیم بازار به مردم فروخته می شود که تنها روی بسته ها .می گوشت قرمز بوده و حداقل بیش از نیمی از آن چربی است.

یک فروشنده فروشگاه های زنجیره ای شیرین عسل درباره چرایی وجود بی از حد چربی در بسته های موسوم به تنظیم بازار گفت: بسته های اولیه که از تبریز می آمد گوشت های با کیفیتی داشت اما این بسته های جدید از کشتارگاه های قزوین به تهران می رسد و متاسفانه کیفیت آنها خوب نیست.

به نظر می رسد وزیر جهاد و وزارت بهداشت به جای گوش دادن به توصیه رئیس کمیسیون جهاد کشاورزی به ورود انتخاباتی به خرید دام باید به مقوله مهم نظارت ورود کرده و به جای خرید دام به قراردادهای تامین و توزیع گوشت با بخش خصوصی و نظارت بر سیستم توزیع گوشت های موسوم به تنظیم بازار داشته باشد به خصوص در فروشگاه ها زنجیره ای از جمله فروشگاه های شیرین عسل تا به نام گوشت، چربی گوسفند به مردم فروخته نشود.

کد خبر: ۲۶۵٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عیسی بیرانوند IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      سلام ایا در خرم اباد شعبه دارید