۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
افزایش سهمیه ابلاغی کود های فسفاته و پتاسه در گلستان
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان خبر داد؛

افزایش سهمیه ابلاغی کود های فسفاته و پتاسه در گلستان

گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: سهمیه کود شیمیایی فسفاته در گلستان از ۲۹ هزار و ۷۵۵ تن به ۳۳ هزار و ۸۱۳ تن و پتاسه از ۲۲ هزار ۷۲۲ تن به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است.

سید صمد ضیائی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شروع کشت پاییزه و پراکنش بارندگی مناسب در مناطق آبی و دیم شرایط کشت محصولات و میزان مصرف نهاده های کشاورزی را مساعد کرده است که این موضوع رشد مصرف ۲ گروه کود های فسفاته و پتاسه را افزایش داده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: افزایش سهمیه ابلاغی این نهاده های استراتژیک به منظور افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، در ماه اخیر جز برنامه های اصولی دولت قرار گرفته است و سهمیه کود شیمیایی فسفاته از ۲۹ هزار و ۷۵۵ تن به ۳۳ هزار و ۸۱۳ تن و پتاسه از ۲۲ هزار ۷۲۲ تن به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است.

ضیایی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون بیش از پنج هزار تن انواع کود های فسفاته و پتاسه و هشت هزار تن کودهای ازته در انبار های استان ذخیره سازی شده است و حمل و ارسال کودهای شیمیایی از مبادی، پتروشیمی ها و کارخانجات تولید داخل کشور کماکان ادامه دارد.

وی گفت: باغداران برای تغذیه زمستانه درختان میوه خود که بهترین زمان و فرصت برای تغذیه و اصلاح خاک محسوب می شود، کودهای یارانه ای مورد نیاز خود را از کارگزاری های مجاز این شرکت تهیه کنند.

کد خبر: ۲۶۵٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha