۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
عوارض ساختمانی پایین شهر بیشتر از بالاشهر | شهرداری گرگان برعکس عمل می کند
عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان انتقاد کرد

عوارض ساختمانی پایین شهر بیشتر از بالاشهر | شهرداری گرگان برعکس عمل می کند

گرگان- عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان گلستان گفت: متاسفانه شهرداری گرگان سال گذشته در اقدامی غیرکارشناسی عوارض مناطق به اصلاح پایین شهر را بسیار بیشتر از سایر نقاط شهر افزایش داد.

به گزارش خبرنگار بازار، فاطمه عبداللهی صبح دوشنبه در نشست اعضا هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان گلستان با اسماعیل نادری فرماندار گرگان اظهار کرد: طبق قانون حق بیمه تامین اجتماعی برای صدور پروانه ساختمان مبلغی معادل ۲۵ درصد هزینه ای است که به شهرداری بابت عوارض پرداخت می شود.

این عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان افزود: اگر سازندگان گرگانی شامل بخشودگی عوارض شوند هم باید معادل ۲۵ درصد مبلغ عوارض بخشیده شده را به تامین اجتماعی بپردازند، این در حالی است که طبق قانون باید این بخشش اعمال شود.

وی گفت: اقدامات و تصمیمات غیر قانونی نظام مهندسی مانع بزرگی در مسیر فعالیت سازندگان محسوب می شود.

وی ادامه داد: برخی از انبوه سازان و سازندگانی که در شهر گرگان فعالیت می کردند به دلیل کمبود نقدینگی توان عملی کردن تعهدات خود را ندارد.

عبداللهی تصریح کرد: متاسفانه شهرداری عوارض مناطق کم برخوردار شهر و یا همان پایین شهر را بیش از سایر مناطق و به اصطلاح بالاشهر افزایش داده است که این مسئله جای تعجب دارد.

کد خبر: ۲۶۵٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha