۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
تولید نهال مقاوم به سرما در شاهرود | جشنواره انگور در سطح ملی برگزار می شود
رییس دانشگاه صنعتی شاهرود:

تولید نهال مقاوم به سرما در شاهرود | جشنواره انگور در سطح ملی برگزار می شود

شاهرود- رییس دانشگاه صنعتی شاهرود از ورود این دانشگاه به حل مسائل اقتصادی استان سمنان خبر داد و گفت: تولید نهال مقاوم به سرما یکی از نمونه ها است.

به گزارش خبرنگار بازار، مرتضی ایزدی فرد در نشست خبری شامگاه یکشنبه خود با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن اشاره به تعامل دانشگاه با صنایع و با بیان اینکه در ستاد پژوهش استان سمنان به دبیری استانداری، مسائل مرتبط با استان به خصوص در ارتباط با صنعت مطرح و دانشگاه ها در رفع ان داوطلب می شوند، ابراز کرد: در این نشست ها دانشگاه صنعتی شاهرود ظرفیت های خود را اعلام کرده و مسائل نیز احصا شده است تا بتوانیم ارتباط خوبی با صنایع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از زمینه هایی که دانشگاه صنعتی شاهرود اعلام آمادگی کرده تا به استان سمنان کمک کند، مقوله مقابله با سرمازدگی کشاورزی است، ابراز کرد: در این زمینه دانشگاه صنعتی شاهرود به موضوع تولید نهال های مقاوم به سرما ورود کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه این دانشگاه با اکثر صنایع بزرگ منطقه تفاهم نامه داشته و تعاملات خوبی را نیز برقرار کرده است، ابراز کرد: برخی از این تفاهم نامه ها برای امسال تمدید شده تا همکاری دانشگاه و صنعت ادامه دار باشد.

ایزدی فرد با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود در نشست هایی با صنایع، ظرفیت های خود را مطرح کرده است، افزود: در راستای توانمندی های دانشگاه و نیازهای صنعت، تعاملات و ارتباطات خوبی بین دانشگاه صنعتی شاهرود و صنایع منطقه برقرار شده است.

وی با اشاره به تعطیلی فرودگاه شاهرود، افزود: فرودگاه بین المللی شاهرود یک ظرفیت برای دانشگاه بود که می توانست در زمینه جذب دانشجوی بین المللی، اساتید، محققان و ارتباط با پایتخت و .. بسیار کمک حال باشد لذا امیدواریم که مجدداً شاهد برقراری پروازها باشیم.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود در پاسخ به سوالی درباره مشکل حقوق و مزایای کارکنان خوابگاه های دانشگاه صنعتی شاهرود هم ابراز کرد: کسانی که در خوابگاه ها حضور دارند، نیروهای قراردادی محسوب می شوند و قراردادهایشان ده ماهه است زیرا زمانی که دانشجو حضور دارد از آنها استفاده می شود لذا این مشکل برای این چنین کارکنان وجود دارد اما تلاش شده تا در ماه های تعطیلی خوابگاه ها در بخش های دیگر از ظرفیت این کارکنان بهره گیری کنیم تا بتوانیم مشکلات آنها را کاهش دهیم.

ایزدی فرد با بیان اینکه برگزاری جشنواره انگور یکی از اقداماتی بود که در تعامل با اقتصاد منطقه به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد، گفت: این جشنواره قرار است از ۱۴۰۳ به صورت مستمر و در سطح ملی با برنامه ریزی دقیق تر انجام شود که دانشگاه صنعتی شاهرود نیز یک پای این ماجرا خواهد بود.

وی با بیان اینکه در بخش معدنی نیز پردیس فرآوری مواد معدنی در دانشگاه صنعتی شاهرود با همکاری پارک علم و فناوری استان سمنان راه اندازی خواهد شد بیان کرد: فضای این پردیس به زودی فراهم می شود و می توانیم میزبان این ظرفیت بسیار مهم در بخش معدنی در استان سمنان باشیم که در اقتصاد منطقه موثر خواهد بود.

کد خبر: ۲۶۵٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha