۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
لغو محدودیت ورود ناوگان باری ایران به افغانستان

لغو محدودیت ورود ناوگان باری ایران به افغانستان

محدودیت ۲۰ روزه ورود ناوگان باری ایرانی به مرز اسلام‌قلعه افغانستان لغو شد.

به گزارش بازار، محمد مهدی جوانمرد قصاب، مشاور ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان امروز در اجلاسیه مشترک ایران و افغانستان که در مرز دوغارون برگزار شد اظهار داشت: با توجه به سفر ملا برادر معاون اقتصادی رئیس الوزراء کشور افغانستان به ایران و به منظور امضای تفاهم نامه اقتصادی-تجاری بین دو کشور در زمینه های متفاوت، کارگروهی برای پیگیری این موضوع تشکیل شد که توانست ظرف مدت محدودی در حوزه حمل و نقل و رشد اقتصادی و تجاری اقداماتی انجام دهد.

وی افزود: اقداماتی همچون افزایش ساعت کاری و افزایش تردد مرزی از نتایج این تفاهم‌نامه بود و هدف اساسی ما از این جلسه تسریع روند ترانزیتی و تجاری بین کشور ایران و افغانستان است که با برگزاری نشست به توافقاتی رسیدیم.

مشاور ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان ادامه داد: بررسی مشکلات، موانع و چالش‌های موجود در مسیر توسعه روابط تجاری میان ۲ کشور، از برنامه‌های دیگر این نشست یک روزه بود و قرار است پس از بررسی مشکلات حوزه گمرکی، مشکلات رانندگان ایرانی و افغانستانی، درباره تهیه و تدوین یادداشت تفاهمنامه‌های همکاری ۲ طرف اقدام شود.

شفیع اعظم، مدیر کل روابط اقتصادی وزارت امور خارجه طالبان نیز اظهارداشت:امروز دیداری با مسئولین داشتیم با هدف تسریع روند ترانزیتی و تجارتی بین افعغانستان و ایران است.

وی افزود: امروز ما درخصوص موانع و مشکلات دو کشور صحبت کردیم؛ بعضی از هزینه هایی که بین دو کشور بود و سبب کندی روند فعالیت ترانزیتی می‌شدو با حذف آن به توافق رسیدیم.

مدیر کل روابط اقتصادی وزارت امور خارجه طالبان تصریح کرد: این نشست با توجه به تفاهمنامه‌ای که بین ایران و افغانستان صورت گرفته تشکیل شد و امروز محدودیت ۲۰ روزه ورود ناوگان باری ایرانی به مرز اسلام قلعه افغانستان لغو شد همچنین ساعات کاری به ۱۲ ساعت رسید از ۷ صبح تا ۱۱ شب ایران، و حدود ۱۲ ساعت از فردا عبور و مرور کامیون ها صورت میگیرد.

وی عنوان کرد: روابط ایران و افغانستان بی‌سابقه به اوج‌ رسیده و در بخش‌های مختلف در سرمایه گذاری، بخش معدنی، کشاورزی، مخابرات و ... تفاهمات خوبی صورت گرفته و آینده بسیار روشنی را بین دو کشور می بینیم و تعهدات خوب و جدی صورت گرفته است.

گروه ۲۱ نفره فعالان اقتصادی افغانستان با هدف افزایش سطح مبادلات تجاری، اقتصادی، بررسی موانع و رفع برخی مشکلات رانندگان ۲ کشور صبح امروز یکشنبه از طریق گذرگاه دوغارون وارد ایران شد و این نشست تا ظهر امروز ادامه داشت.

کد خبر: ۲۶۵٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha